-
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 10 Nr. 1 (2021): Post-coronial education - Temaartikler
The pandemic
Resumé PDF (English) -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 10 Nr. 1 (2021): Post-coronial education - Artikler uden for tema
Reformationen – og dens ideers betydning for udviklingen af den danske skole
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 10 Nr. 1 (2021): Post-coronial education - Temaartikler
Introduction to post-coronial education theme
Resumé PDF (English) -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 7 Nr. 1 (2018): Knud Grue-Sørensen - Temaartikler
Betragtninger over refleksivitet (og pædagogik)
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 7 Nr. 2 (2018) - Artikler uden for tema
Konstitutionen av den speciella pedagogiken i en barncentrerad förskola för alla
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 8 Nr. 1 (2019): Sustainability and Education – Philosophical Perspectives - Temaartikler
Learning and loving of nature in the Anthropocene
Resumé PDF (English) -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 8 Nr. 1 (2019): Sustainability and Education – Philosophical Perspectives - Temaartikler
Den livskraftige barnehagen
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 8 Nr. 1 (2019): Sustainability and Education – Philosophical Perspectives - Temaartikler
Critical pedagogy
Resumé PDF (English) -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 1 Nr. 1 (2012): Hvorfor pædagogisk filosofi? - Artikler uden for tema
Kant og den moderne pliktbevissthet
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 2 (2013): Erkendelse, viden og læring - Artikler uden for tema
Håndens fænomenologi. Til en filosofisk antropologi
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 1 (2013): Rousseau - Temaartikler
Rousseau vivant: en aktualisering af Émile med fokus på det lidenskabelige fænomenfelt
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 1 Nr. 1 (2012): Hvorfor pædagogisk filosofi? - Alle artikler
Alle artikler
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 1 Nr. 1 (2012): Hvorfor pædagogisk filosofi? - Temaartikler
DEN PEDAGOGISKE FILOSOFIENS OPPDRAG
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 1 (2013): Rousseau - Temaartikler
Rousseau i våre hjerter
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 9 Nr. 1 (2020): Årg. 9, Nr. 1 (2020) - Artikler uden for tema
Hur för man samtal?
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 7 Nr. 1 (2018): Knud Grue-Sørensen - Forord
Forord
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 8 Nr. 2 (2019): Pædagogikkens egenart - Temaartikler
Om og for praksis
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 7 Nr. 2 (2018) - Artikler uden for tema
Justice in education and recognitive justice
Resumé PDF (English) -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 8 Nr. 2 (2019): Pædagogikkens egenart - Temaartikler
Pædagogikken i videnskabernes mosaik
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 8 Nr. 2 (2019): Pædagogikkens egenart - Temaartikler
Den transnationale uddannelsesrevolutions opløsning af pædagogikkens egenart
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 8 Nr. 2 (2019): Pædagogikkens egenart - Temaartikler
Det pædagogiske paradoks
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 6 Nr. 2 (2017) - Temaartikler
Educated tastes
Resumé PDF (English) Educated Tastes (English) -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 5 Nr. 2 (2016): Natur og pædagogik - Anmeldelser
Anmeldelse af Gjerris, M., Borkfelt, S., Gamborg, C., Harfeld, J. & Kondrup, S. (red.): Jagt. Natur, mennesker, dyr og drab
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 8 Nr. 2 (2019): Pædagogikkens egenart - Temaartikler
Teoretisk pædagogik
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 7 Nr. 2 (2018) - Artikler uden for tema
Att upptäcka det som inte går att fånga
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 5 Nr. 1 (2016): Pædagogik, normativitet og videnskab - Temaartikler
Faglighed – kvalitet, æstetik og undervisning
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 8 Nr. 1 (2019): Sustainability and Education – Philosophical Perspectives - Temaartikler
Utdanning og bærekraft
Resumé PDF (English) -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 7 Nr. 2 (2018) - Artikler uden for tema
Duplik til Hans Vejleskov – om Jean Piaget og konstruktivisme
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 7 Nr. 2 (2018) - Artikler uden for tema
Om læraren sin levande kunnskap
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 8 Nr. 1 (2019): Sustainability and Education – Philosophical Perspectives - Temaartikler
School Strikes, Environmental Ethical Values, and Democracy
Resumé PDF (English) -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 8 Nr. 1 (2019): Sustainability and Education – Philosophical Perspectives - Temaartikler
Preserving opportunities to live well
Resumé PDF (English) -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 10 Nr. 1 (2021): Post-coronial education - Temaartikler
Profylaksens "pædagogik"
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 9 Nr. 1 (2020): Årg. 9, Nr. 1 (2020) - Artikler uden for tema
Idealer og virkelighed i Filosofi med børn
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 8 Nr. 2 (2019): Pædagogikkens egenart - Anmeldelser
Michael Rasmussen (red.): Mennesket og det andet – bidrag til den eksistentielle fænomenologi
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 8 Nr. 2 (2019): Pædagogikkens egenart - Forord
Indledning
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 10 Nr. 1 (2021): Post-coronial education - Temaartikler
Hvordan kan vi forstå lærerrollen når skolen foregår hjemme?
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 9 Nr. 1 (2020): Årg. 9, Nr. 1 (2020) - Artikler uden for tema
Danser eller dukke?
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 6 Nr. 1 (2017): Gender - Temaartikler
Crisis or Struggle? A Language of Natality as a Struggle for Education
Resumé PDF (English) -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 9 Nr. 1 (2020): Årg. 9, Nr. 1 (2020) - Artikler uden for tema
Om den almene pædagogiks krise
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 9 Nr. 1 (2020): Årg. 9, Nr. 1 (2020) - Artikler uden for tema
Den utidige kedsomhed
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 7 Nr. 1 (2018): Knud Grue-Sørensen - Temaartikler
Et forsvar for teoretisk pædagogik!
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 10 Nr. 1 (2021): Post-coronial education - Temaartikler
Politikk og vitenskap – behovet for flervitenskapelig til- nærming til en politisk håndtering av en pandemi
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 7 Nr. 2 (2018) - Artikler uden for tema
Om Jean Piaget og konstruktivisme
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 7 Nr. 1 (2018): Knud Grue-Sørensen - Temaartikler
Erkendelse i undervisningssammenhæng
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 7 Nr. 1 (2018): Knud Grue-Sørensen - Temaartikler
Den senere Grue-Sørensen
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 7 Nr. 1 (2018): Knud Grue-Sørensen - Temaartikler
Grue-Sørensen og psykologien
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 7 Nr. 1 (2018): Knud Grue-Sørensen - Temaartikler
Om Grue-Sørensen og begrebet ’opdragende undervisning’ (Kant, Herbart) som almenpædagogisk kategori
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 7 Nr. 1 (2018): Knud Grue-Sørensen - Temaartikler
K. Grue-Sørensen imellem filosofi og pædagogik
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 7 Nr. 1 (2018): Knud Grue-Sørensen - Temaartikler
Moralsk opdragelse
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 5 Nr. 1 (2016): Pædagogik, normativitet og videnskab - Temaartikler
Dannelsesbegrebets rolle som regulativ ide i teoretisk pædagogik – Dannelsesbegrebet og den pædagogiske forskning
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 4 Nr. 2 (2015): Kosmopolitisme og realisme - Forord
Kosmopolitisme og realisme
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 2 (2013): Erkendelse, viden og læring - Temaartikler
Krop og viden i skolen
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 4 Nr. 2 (2015): Kosmopolitisme og realisme - Anmeldelser
Morten Timmermann Korsgaard, Hannah Arendt og pædagogikken
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 1 (2013): Rousseau - Temaartikler
Rousseaus Émile: En tidlös provokation
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 5 Nr. 2 (2016): Natur og pædagogik - Temaartikler
Gernot Böhmes atmosfæreæstetik og vejrfænomenologi
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 5 Nr. 2 (2016): Natur og pædagogik - Temaartikler
John Deweys kritik af liberal education
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 5 Nr. 1 (2016): Pædagogik, normativitet og videnskab - Temaartikler
Lesing som anerkjennelse – den manglende dimensjonen i PISAs begrep om leseferdighet
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 4 Nr. 2 (2015): Kosmopolitisme og realisme - Temaartikler
Refugees and Europe: a dilemma or a turning point?
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 3 Nr. 2 (2014): Æstetik og sprog - Temaartikler
Den uendelige parrhesi – teologiske eftertanker i anledning af en religionspædagogisk ph.d.-afhandling
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 3 Nr. 2 (2014): Æstetik og sprog - Temaartikler
”En sværm af skyer, som skal tænkes” – en diskussion af kultur, kunst og æstetik
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 4 Nr. 1 (2015): Critical Thinking - Anmeldelser
Brian Degn Mårtensson (2015). Konkurrencestatens pædagogik. En kritik og et alternativ
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 5 Nr. 2 (2016): Natur og pædagogik - Temaartikler
Å kunne mer enn man har lært? Om "generell kompetanse" i Nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 5 Nr. 2 (2016): Natur og pædagogik - Temaartikler
Naturens ansikten
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 6 Nr. 2 (2017) - Temaartikler
Instrumentalundervisningens problem – en kritik af fraværet af instrumentalpædagogisk grundlagsforskning
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 2 (2013): Erkendelse, viden og læring - Temaartikler
Evidence-Based Practice: On the Function of Evidence in Practical Reasoning
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 3 Nr. 2 (2014): Æstetik og sprog - Temaartikler
Æstetiske forudsætninger for Oplysningen hos Kant
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 5 Nr. 1 (2016): Pædagogik, normativitet og videnskab - Temaartikler
Pedagogikk, betydningstap og selvrefleksjonens grunnlag
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 2 (2013): Erkendelse, viden og læring - Temaartikler
Teoretisk erkendelse og læring
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 2 (2013): Erkendelse, viden og læring - Temaartikler
Om realisme og konstruktivisme i Piagets læringsteori og genetiske epistemologi
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 1 (2013): Rousseau - Anmeldelser
Andreas Gruschka, Verstehen lehren. Ein Plädoyer für guten Unterricht
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 4 Nr. 1 (2015): Critical Thinking - Temaartikler
Deliberative Democracy, Critical Thinking, and the Deliberating Individual: empirical challenges to the reasonability of the citizen
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 6 Nr. 2 (2017) - Temaartikler
Mod en teori om kausale hukommelsesprocesser: præliminære bemærkninger
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 6 Nr. 1 (2017): Gender - Temaartikler
In a Man's words - the politics of female representation in the public
Resumé PDF (English) -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 6 Nr. 1 (2017): Gender - Anmeldelser
Anmeldelse af Tone Kvernbekks "Evidence-based Practice and Education".
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 8 Nr. 2 (2019): Pædagogikkens egenart - Artikler uden for tema
Mindeord
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 1 (2013): Rousseau - Anmeldelser
Gert J.J. Biesta, God uddannelse i målingens tidsalder – etik, politik, demokrati
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 1 (2013): Rousseau - Anmeldelser
Ove Kaj Pedersen, Konkurrencestaten
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 2 (2013): Erkendelse, viden og læring - Temaartikler
Teori-praksis-distinktionen og pædagogisk filosofi
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 3 Nr. 1 (2014): Magt, pædagogik og erfaring - Anmeldelser
Montevideo: ALFE 2, Puchet og Genis. Pædagogisk filosofi 1.
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 3 Nr. 1 (2014): Magt, pædagogik og erfaring - Temaartikler
Om Fortuna - metafysikk i pedagogikken?
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 1 (2013): Rousseau - Anmeldelser
Inan Ilhan, The Philosophy of Curiosity
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 1 (2013): Rousseau - Anmeldelser
Thomas Aastrup Rømer, Lene Tanggaard & Svend Brinkmann (red.), Uren pædagogik
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 1 (2013): Rousseau - Alle artikler
Alle artikler
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 1 (2013): Rousseau - Temaartikler
Negativ opdragelse og negation af opdragelse. Émiles aktualitet i forhold til en kritisk teori om pædagogik
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 4 Nr. 1 (2015): Critical Thinking - Anmeldelser
Thomas Aastrup Rømer, Pædagogikkens to verdener.
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 1 Nr. 1 (2012): Hvorfor pædagogisk filosofi? - Artikler uden for tema
Deweys bevidsthedsbegreb
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 1 Nr. 1 (2012): Hvorfor pædagogisk filosofi? - Forord
Leder
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 4 Nr. 1 (2015): Critical Thinking - Artikler uden for tema
Rousseau læser Platon. Et debatindlæg om virkningshistorie
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 4 Nr. 1 (2015): Critical Thinking - Artikler uden for tema
Refleksjon ein uttynna medisin
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 4 Nr. 1 (2015): Critical Thinking - Temaartikler
Reasons and Normativity in Critical Thinking
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 4 Nr. 2 (2015): Kosmopolitisme og realisme - Temaartikler
Oppdragelsen til verdensborgerskap i kunstnerisk perspektiv
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 4 Nr. 2 (2015): Kosmopolitisme og realisme - Temaartikler
Paideia and Cosmopolitan Education: On Subjectification, Politics and Justice
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 4 Nr. 2 (2015): Kosmopolitisme og realisme - Temaartikler
En kritik av det kosmopolitiska förnuftet? Om relevansen av Kants kosmopolitism på 2000-talet
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 4 Nr. 2 (2015): Kosmopolitisme og realisme - Anmeldelser
Marie Luise Knott, Unlearning with Hannah Arendt
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 4 Nr. 2 (2015): Kosmopolitisme og realisme - Temaartikler
The Rocky Road of Growing into Contemporary Citizenship: Dewey, Gramsci, and the Method of Democracy
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 5 Nr. 1 (2016): Pædagogik, normativitet og videnskab - Anmeldelser
Anmeldelse af Axel Honneths Das Recht der Freiheit - Grundriss einer demokratischen Sittlichkeit
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 6 Nr. 2 (2017) - Temaartikler
How I Live Now: The Project of Sustainability in Dystopian Young Adult Fiction
Resumé PDF (English) -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 7 Nr. 1 (2018): Knud Grue-Sørensen - Temaartikler
Tre pointer fra Grue-Sørensen til nutidens pædagogik
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 6 Nr. 1 (2017): Gender - Forord
Shifting feminist politics in education: Contemporary philosophical perspectives
Resumé PDF (English) -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 6 Nr. 1 (2017): Gender - Temaartikler
On Happiness and Critique. From Bouquet V to ´possible elsewheres´
Resumé PDF (English) -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 6 Nr. 1 (2017): Gender - Temaartikler
Inhabiting a Place in the Common: Profanation and Biopolitics in Teaching
Resumé PDF (English) Ikke-navngivet (English) -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 6 Nr. 1 (2017): Gender - Temaartikler
Som en hand på axeln: beröring som posthumanistiskt feministiskt fenomen
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 6 Nr. 1 (2017): Gender - Temaartikler
The Matter of Thinking: Material Thinking and the Natural History of Humankind
Resumé PDF (English) Ikke-navngivet (English) -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 4 Nr. 2 (2015): Kosmopolitisme og realisme - Temaartikler
Utfordringar i å vere eit forskande kroppssubjekt
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 4 Nr. 1 (2015): Critical Thinking - Temaartikler
New Work on Critical Thinking: Comments on Frímannsson, Holma and Ritola
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 3 Nr. 2 (2014): Æstetik og sprog - Temaartikler
En bergsoniansk pædagogik?
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 3 Nr. 1 (2014): Magt, pædagogik og erfaring - Temaartikler
Erfaring og sprog
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 1 (2013): Rousseau - Anmeldelser
Ole Thyssen, Det filosofiske blik
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 1 (2013): Rousseau - Anmeldelser
Oscar Brenifier, Filosofi med børn i skolen og Ann S. Pihlgren, Sokratiske samtaler i undervisningen
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 6 Nr. 2 (2017) - Temaartikler
Hvad var dannelse?
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 1 Nr. 1 (2012): Hvorfor pædagogisk filosofi? - Artikler uden for tema
Det grønne uddannelsesimperativ
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 3 Nr. 1 (2014): Magt, pædagogik og erfaring - Temaartikler
Positioning Theory som pædagogisk teori – Til et forsvar for en svag pædagogik
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 4 Nr. 1 (2015): Critical Thinking - Temaartikler
Introduction
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 3 Nr. 2 (2014): Æstetik og sprog - Temaartikler
Strygerspillets fænomenologi
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 5 Nr. 2 (2016): Natur og pædagogik - Temaartikler
Det är inte enbart frågan om nomenklatur: Naturvetenskap och estetik
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 4 Nr. 2 (2015): Kosmopolitisme og realisme - Temaartikler
Graphic Contaminations: Cosmopolitics of the ‘I’ in American Born Chinese and Persepolis
Resumé PDF Ikke-navngivet Graphic Contaminations Schumann Revised Chicago Style -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 5 Nr. 1 (2016): Pædagogik, normativitet og videnskab - Forord
Pædagogik, normativitet og videnskab
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 1 Nr. 1 (2012): Hvorfor pædagogisk filosofi? - Temaartikler
Om behovet att skilja mellan empiriska och begreppligt konstitutiva frågor
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 6 Nr. 2 (2017) - Temaartikler
Etisk afgørende øjeblikke – en pragmatisk-dualistisk forskningsetik
Resumé PDF Etisk afgørende øjeblikke – en pragmatisk-dualistisk forskningsetik -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 4 Nr. 2 (2015): Kosmopolitisme og realisme - Anmeldelser
Steen Beck, Veje til Viden – Piagets og Vygotskys læringsteorier i historisk og teoretisk belysning
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 4 Nr. 1 (2015): Critical Thinking - Temaartikler
The Critical Spirit: Emotional and Moral Dimensions Critical Thinking
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 1 Nr. 1 (2012): Hvorfor pædagogisk filosofi? - Artikler uden for tema
Bildning till verklighet och icke-representationell
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 1 (2013): Rousseau - Temaartikler
Rousseau i 2012: De-konstrueret og re-konstrueret
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 3 Nr. 1 (2014): Magt, pædagogik og erfaring - Temaartikler
Frihed og lykke i Rousseaus retfærdiggørelse af staten
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 3 Nr. 1 (2014): Magt, pædagogik og erfaring - Temaartikler
Mobbing - et forsøk på nye teoretiske perspektiv
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 5 Nr. 1 (2016): Pædagogik, normativitet og videnskab - Temaartikler
Normativitet: utfordring i psykoterapeutisk og pedagogisk arbeid. Den profesjonelle mellom tvang og frihet
Resumé PDF