Det pædagogiske paradoks

- mellem Delfi og Sinai

Forfattere

  • Henrik Vase Frandsen Lektor, DPU, AU.

DOI:

https://doi.org/10.7146/spf.v8i2.110883

Nøgleord:

det pædagogiske paradoks, frihed, opfordring, appel, D. Benner

Resumé

Artiklen vil diskutere det pædagogiske paradoks primært ud fra D. Benner. Artiklen hævder, at det pædagogiske paradoks hviler på en forståelse af frihed, der hos Benner er underbelyst, og en idé om autenticitet, der ender i det isolerede Selv. Jeg foreslår her over for at studere appellens fænomen m.h.p. at indkredse en idé om frihed, der ikke udelukker enhver ydre indflydelse.

Downloads

Publiceret

2020-06-24

Citation/Eksport

Frandsen, H. V. (2020). Det pædagogiske paradoks: - mellem Delfi og Sinai. Studier I Pædagogisk Filosofi, 8(2), 44–57. https://doi.org/10.7146/spf.v8i2.110883