Spring til hovedindhold Spring til hovednavigations-menu Spring til bundtekst
Studier i Pædagogisk Filosofi
  • Nyeste
  • Arkiver
  • Meddelelser
  • Om
    • Om tidsskriftet
    • Indsendelser
    • Redaktionsgruppe
    • Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
    • Kontaktperson
  • Pædagogisk Filosofisk Forening
  • Monografiserie
  • Print-On-Demand
Søg
  • Registrér
  • Log på
  1. Startside /
  2. Arkiver /
  3. Årg. 4 Nr. 2 (2015): Kosmopolitisme og realisme

Årg. 4 Nr. 2 (2015): Kosmopolitisme og realisme

Publiceret: 2015-04-15

Hele nummeret

  • PDF

Forord

  • Kosmopolitisme og realisme

    Torill Strand
    1-5
    • PDF

Temaartikler

  • Refugees and Europe: a dilemma or a turning point?

    Helgard Mahrdt
    6-23
    • PDF
  • The Rocky Road of Growing into Contemporary Citizenship: Dewey, Gramsci, and the Method of Democracy

    Katariina Holma, Tiina Kontinen
    24-37
    • PDF
  • Graphic Contaminations: Cosmopolitics of the ‘I’ in American Born Chinese and Persepolis

    Claudia Schumann
    38-53
    • PDF
  • Oppdragelsen til verdensborgerskap i kunstnerisk perspektiv

    Hansjörg Hohr
    54-67
    • PDF
  • Paideia and Cosmopolitan Education: On Subjectification, Politics and Justice

    Rebecca Adami
    68-80
    • PDF
  • En kritik av det kosmopolitiska förnuftet? Om relevansen av Kants kosmopolitism på 2000-talet

    Rebecka Lettevall
    81-93
    • PDF
  • Utfordringar i å vere eit forskande kroppssubjekt

    Torhild Godø Sæther
    94-102
    • PDF

Anmeldelser

  • Marie Luise Knott, Unlearning with Hannah Arendt

    Anders Dræby Sørensen
    104-105
    • PDF
  • Morten Timmermann Korsgaard, Hannah Arendt og pædagogikken

    Anders Dræby Sørensen
    106-107
    • PDF
  • Steen Beck, Veje til Viden – Piagets og Vygotskys læringsteorier i historisk og teoretisk belysning

    Mathias Christensen
    108-109
    • PDF

Indsend

Indsend

Sprog

  • Dansk
  • English

Information

  • Til læsere
  • Til forfattere
  • Til bibliotekarer

Nyeste nummer

  • Atom-logo
  • RSS2-logo
  • RSS1-logo

Studier i Pædagogisk Filosofi

ISSN 2244-9140

Tidsskriftet udkommer ikke længere på denne side. Det har skiftet navn til Speki. Nordic Philosophy of Education Review.

Tilgængelighedserklæring

Mere information om dette publiceringssystem, platform og workflow fra OJS/PKP.