Spring til hovedindhold Spring til hovednavigations-menu Spring til bundtekst
Studier i Pædagogisk Filosofi
  • Nyeste
  • Arkiver
  • Meddelelser
  • Om
    • Om tidsskriftet
    • Indsendelser
    • Redaktionsgruppe
    • Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
    • Kontaktperson
  • Pædagogisk Filosofisk Forening
  • Monografiserie
  • Print-On-Demand
Søg
  • Registrér
  • Log på
Søg
  1. Startside /
  2. Arkiver /
  3. Årg. 7 Nr. 1 (2018): Knud Grue-Sørensen

Årg. 7 Nr. 1 (2018): Knud Grue-Sørensen

Publiceret: 2018-12-29

Hele nummeret

  • PDF

Forord

  • Forord

    Sune Frølund, Thyge Winther-Jensen
    1
    • PDF

Temaartikler

  • Den senere Grue-Sørensen En erindringsskitse

    Thyge Winther-Jensen
    2-12
    • PDF
  • Tre pointer fra Grue-Sørensen til nutidens pædagogik

    Per Fibæk Laursen
    13-22
    • PDF
  • Et forsvar for teoretisk pædagogik! – Skrivebordspædagogen Knud Grue-Sørensen

    Alexander von Oettingen
    23-34
    • PDF
  • Grue-Sørensen og psykologien

    Hans Vejleskov
    35-45
    • PDF
  • Moralsk opdragelse Pligtens begreb i Grue-Sørensens tænkning

    Merete Wiberg
    46-54
    • PDF
  • Betragtninger over refleksivitet (og pædagogik) - med afsæt i Grue-Sørensens disputats

    Oliver Kauffmann
    55-73
    • PDF
  • Erkendelse i undervisningssammenhæng

    Jørgen Huggler
    74-98
    • PDF
  • Om Grue-Sørensen og begrebet ’opdragende undervisning’ (Kant, Herbart) som almenpædagogisk kategori – med henblik på spørgsmålet om aktuel relevans

    Frederik Pio
    99-114
    • PDF
  • K. Grue-Sørensen imellem filosofi og pædagogik

    Hans Siggaard Jensen
    115-122
    • PDF

Indsend

Indsend

Sprog

  • Dansk
  • English

Information

  • Til læsere
  • Til forfattere
  • Til bibliotekarer

Nyeste nummer

  • Atom-logo
  • RSS2-logo
  • RSS1-logo

ISSN : 2244-9140

Hostet af Det Kgl. Bibliotek

Mere information om dette publiceringssystem, platform og workflow fra OJS/PKP.