, Danmark
-
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 10 Nr. 1 (2021): Post-coronial education - Artikler uden for tema
Reformationen – og dens ideers betydning for udviklingen af den danske skole
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 5 Nr. 1 (2016): Pædagogik, normativitet og videnskab - Temaartikler
Dannelsesbegrebets rolle som regulativ ide i teoretisk pædagogik – Dannelsesbegrebet og den pædagogiske forskning
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 2 (2013): Erkendelse, viden og læring - Artikler uden for tema
Håndens fænomenologi. Til en filosofisk antropologi
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 1 (2013): Rousseau - Temaartikler
Rousseau vivant: en aktualisering af Émile med fokus på det lidenskabelige fænomenfelt
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 8 Nr. 2 (2019): Pædagogikkens egenart - Temaartikler
Om og for praksis
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 8 Nr. 2 (2019): Pædagogikkens egenart - Temaartikler
Pædagogikken i videnskabernes mosaik
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 8 Nr. 2 (2019): Pædagogikkens egenart - Temaartikler
Den transnationale uddannelsesrevolutions opløsning af pædagogikkens egenart
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 8 Nr. 2 (2019): Pædagogikkens egenart - Temaartikler
Det pædagogiske paradoks
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 6 Nr. 2 (2017) - Temaartikler
Educated tastes
Resumé PDF (English) Educated Tastes (English) -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 8 Nr. 2 (2019): Pædagogikkens egenart - Temaartikler
Teoretisk pædagogik
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 5 Nr. 1 (2016): Pædagogik, normativitet og videnskab - Temaartikler
Faglighed – kvalitet, æstetik og undervisning
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 10 Nr. 1 (2021): Post-coronial education - Temaartikler
Profylaksens "pædagogik"
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 7 Nr. 1 (2018): Knud Grue-Sørensen - Temaartikler
Et forsvar for teoretisk pædagogik!
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 8 Nr. 2 (2019): Pædagogikkens egenart - Anmeldelser
Michael Rasmussen (red.): Mennesket og det andet – bidrag til den eksistentielle fænomenologi
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 8 Nr. 2 (2019): Pædagogikkens egenart - Forord
Indledning
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 9 Nr. 1 (2020): Årg. 9, Nr. 1 (2020) - Artikler uden for tema
Danser eller dukke?
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 9 Nr. 1 (2020): Årg. 9, Nr. 1 (2020) - Artikler uden for tema
Om den almene pædagogiks krise
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 6 Nr. 1 (2017): Gender - Anmeldelser
Anmeldelse af Tone Kvernbekks "Evidence-based Practice and Education".
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 8 Nr. 2 (2019): Pædagogikkens egenart - Artikler uden for tema
Mindeord
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 1 (2013): Rousseau - Anmeldelser
Gert J.J. Biesta, God uddannelse i målingens tidsalder – etik, politik, demokrati
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 1 (2013): Rousseau - Anmeldelser
Ove Kaj Pedersen, Konkurrencestaten
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 2 (2013): Erkendelse, viden og læring - Temaartikler
Teori-praksis-distinktionen og pædagogisk filosofi
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 3 Nr. 1 (2014): Magt, pædagogik og erfaring - Anmeldelser
Montevideo: ALFE 2, Puchet og Genis. Pædagogisk filosofi 1.
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 1 (2013): Rousseau - Anmeldelser
Inan Ilhan, The Philosophy of Curiosity
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 1 (2013): Rousseau - Anmeldelser
Thomas Aastrup Rømer, Lene Tanggaard & Svend Brinkmann (red.), Uren pædagogik
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 4 Nr. 1 (2015): Critical Thinking - Anmeldelser
Thomas Aastrup Rømer, Pædagogikkens to verdener.
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 1 Nr. 1 (2012): Hvorfor pædagogisk filosofi? - Artikler uden for tema
Deweys bevidsthedsbegreb
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 1 Nr. 1 (2012): Hvorfor pædagogisk filosofi? - Forord
Leder
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 9 Nr. 1 (2020): Årg. 9, Nr. 1 (2020) - Artikler uden for tema
Idealer og virkelighed i Filosofi med børn
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 7 Nr. 2 (2018) - Artikler uden for tema
Om Jean Piaget og konstruktivisme
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 7 Nr. 1 (2018): Knud Grue-Sørensen - Temaartikler
Den senere Grue-Sørensen
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 7 Nr. 1 (2018): Knud Grue-Sørensen - Temaartikler
Grue-Sørensen og psykologien
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 7 Nr. 1 (2018): Knud Grue-Sørensen - Temaartikler
K. Grue-Sørensen imellem filosofi og pædagogik
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 7 Nr. 1 (2018): Knud Grue-Sørensen - Temaartikler
Moralsk opdragelse
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 4 Nr. 1 (2015): Critical Thinking - Anmeldelser
Brian Degn Mårtensson (2015). Konkurrencestatens pædagogik. En kritik og et alternativ
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 6 Nr. 2 (2017) - Temaartikler
Instrumentalundervisningens problem – en kritik af fraværet af instrumentalpædagogisk grundlagsforskning
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 3 Nr. 2 (2014): Æstetik og sprog - Temaartikler
Æstetiske forudsætninger for Oplysningen hos Kant
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 2 (2013): Erkendelse, viden og læring - Temaartikler
Teoretisk erkendelse og læring
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 2 (2013): Erkendelse, viden og læring - Temaartikler
Om realisme og konstruktivisme i Piagets læringsteori og genetiske epistemologi
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 1 (2013): Rousseau - Anmeldelser
Andreas Gruschka, Verstehen lehren. Ein Plädoyer für guten Unterricht
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 6 Nr. 2 (2017) - Temaartikler
Mod en teori om kausale hukommelsesprocesser: præliminære bemærkninger
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 3 Nr. 2 (2014): Æstetik og sprog - Temaartikler
En bergsoniansk pædagogik?
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 3 Nr. 1 (2014): Magt, pædagogik og erfaring - Temaartikler
Erfaring og sprog
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 1 (2013): Rousseau - Anmeldelser
Ole Thyssen, Det filosofiske blik
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 2 Nr. 1 (2013): Rousseau - Anmeldelser
Oscar Brenifier, Filosofi med børn i skolen og Ann S. Pihlgren, Sokratiske samtaler i undervisningen
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 6 Nr. 2 (2017) - Temaartikler
Hvad var dannelse?
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 1 Nr. 1 (2012): Hvorfor pædagogisk filosofi? - Artikler uden for tema
Det grønne uddannelsesimperativ
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 3 Nr. 1 (2014): Magt, pædagogik og erfaring - Temaartikler
Positioning Theory som pædagogisk teori – Til et forsvar for en svag pædagogik
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 3 Nr. 2 (2014): Æstetik og sprog - Temaartikler
Strygerspillets fænomenologi
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 5 Nr. 1 (2016): Pædagogik, normativitet og videnskab - Forord
Pædagogik, normativitet og videnskab
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 6 Nr. 2 (2017) - Temaartikler
Etisk afgørende øjeblikke – en pragmatisk-dualistisk forskningsetik
Resumé PDF Etisk afgørende øjeblikke – en pragmatisk-dualistisk forskningsetik -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 4 Nr. 2 (2015): Kosmopolitisme og realisme - Anmeldelser
Steen Beck, Veje til Viden – Piagets og Vygotskys læringsteorier i historisk og teoretisk belysning
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 4 Nr. 2 (2015): Kosmopolitisme og realisme - Anmeldelser
Morten Timmermann Korsgaard, Hannah Arendt og pædagogikken
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 5 Nr. 2 (2016): Natur og pædagogik - Temaartikler
John Deweys kritik af liberal education
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 3 Nr. 2 (2014): Æstetik og sprog - Temaartikler
Den uendelige parrhesi – teologiske eftertanker i anledning af en religionspædagogisk ph.d.-afhandling
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 3 Nr. 2 (2014): Æstetik og sprog - Temaartikler
”En sværm af skyer, som skal tænkes” – en diskussion af kultur, kunst og æstetik
Resumé PDF -
Studier i Pædagogisk Filosofi Årg. 7 Nr. 1 (2018): Knud Grue-Sørensen - Forord
Forord
Resumé PDF