»Hvorfor gå over åen efter vand?« Erfaringer med lokal kompetenceudvikling af undervisere

Authors

  • Hanne Nexø Jensen Institut for Statskundskab, Københavns Universitet.

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v1i2.5655

Abstract

Gode erfaringer med lokalt funderet pædagogisk kompetenceudvikling er artiklens fokus. Rammen er pædagogiske temamøder, der beskrives generelt og konkretiseres ved hjælp af to eksempler. Et særtræk ved møderne er, at oplæg leveres af lokale undervisere. Formen giver deltagerne større sikkerhed, demonstrerer eksistensen af stor pædagogisk viden og ekspertise og afindividualiserer undervisningen.

Downloads

Published

2006-11-01

How to Cite

Jensen, H. N. (2006). »Hvorfor gå over åen efter vand?« Erfaringer med lokal kompetenceudvikling af undervisere. The Danish Journal of Higher Education, 1(2), 11–15. https://doi.org/10.7146/dut.v1i2.5655