Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Nyeste nummer
Arkiv
Call for papers
Open Call for Papers: DUT 39
Forfattervejledning
Artikeltyper
Kriterier for artikler
Vejledning til indsendelse
Forbered din indsendelse
Redaktion og kontakt
Redaktionen
Kontakt
Om DUT
DUN-net.dk
Søg
Ny bruger?
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 20 Nr. 37 (2025): DUT 37
Årg. 20 Nr. 37 (2025): DUT 37
Publiceret:
2025-02-07
Hele nummeret
PDF
Leder
Universitetspædagogikkens mangfoldighed og transformative potentiale
Nye veje for videregående uddannelser?
Rikke Toft Nørgård
PDF
Debatterende artikel
Universitetspædagogisk kompetenceudvikling: Eksplicitering og pædagogiske overvejelsers betydning
Hanne Leth Andersen , Jens Tofteskov, Lars Ulriksen
PDF
Faglig artikel
Pedagogical reflections from a PhD course in ageing
How to facilitate preconditions for resonance?
Anne Liveng, Jeanette Eriksson, Jonas Christensen
PDF
Model for digitale kompetencer
Mads Ronald Dahl, Rasmus Hansen
PDF
Tech-fri undervisning
Eksperiment og evaluering
Peter Dahler-Larsen
PDF
Bidrager online studiestartsforløb til social og faglig integration i overgangen til universitetet?
Laura Cordes Felby, Pernille Risør Elving
PDF
Strategisk uddannelsesledelse og meningsskabelse på universitetet
Peder Hjort-Madsen, Gitte Duemose
PDF
Podcasts som refleksionsrum
om at formidle studerendes fortællinger om uddannelsesdrømme og uddannelsesveje
Marianne Høyen
PDF
Hvordan skriver man egentlig en diskussion?
Om at afmystificere akademisk skrivning
Bente Kristiansen, Maja Hojer Bruun, Jakob Krause-Jensen, Karen Louise Møller
PDF
Stilladsering til understøtning af studerendes kompetenceudvikling
Nanna Mortensen
PDF
Tværfaglig tænkning i universitetsundervisning
Erfaringer fra et valgfag i mental sundhedsfremme
Line Nielsen, Christina Juul Jensen, Signe Allerup Vangkilde, Charlotte Bjerre Meilstrup, Malene Kubstrup Nelausen
PDF
Faglig fordybelse i åbne og transparente fysiske studiemiljøer
En undersøgelse af hvordan de studerende oplever mulighederne for faglig fordybelse i åbne og transparente studiemiljøer på Campus Aarhus C,VIA University College
Kristine Nielsen
PDF
Affektive felter
Matematikstuderendes oplevelse af faget i overgangen fra gymnasie til universitet
Maiken Westen Hom Svendsen, Connie Svabo , Liv Aamand Andersen
PDF
Videnskabelig artikel
Forskellige logikker og forhandlingsrum
den første socialisering som underviser på videregående uddannelse
Henriette Skjærbæk Duch, Birgitte Lund Nielsen
PDF
Skriftlig peer feedback imellem studerende i projektgrupper
karakteristika og potentialer
Dennis Jim Frederiksen
PDF
Matematikundervisning på universitetet
whiteboards, tilfældige grupper og problemløsningsopgaver
Dorte Moeskær Larsen, Henrik Skov Midtiby
PDF
Being in the teaching laboratory
Explorations of instructors’ discourses about learning progression
Rie Malm
PDF
Dissecting study groups
A focus group investigation of informal small group work in anatomy
Anders Lerche Møller , Emil Smith, Peter Musaeus
PDF
Forskningsbaseret undervisning og tvivlens goder
Marie Larsen Ryberg
PDF
DUT Guide
DUT Guide: Fostering student agency
Maria Hvid Stenalt, Birgitte Lund Nielsen
PDF
Anmeldelser
Boganmeldelser AI
Ruth Horak
PDF
Automation bias og læring
Anbefalede bøger om generativ kunstig intelligens og undervisning
Ove Christensen
PDF
Kolofon
Kolofon DUT 37
PDF
Nyeste nummer
Indsend
Indsend
Udviklet af
Open Journal Systems
Sprog
Dansk
English