Studieplanlægning ved lægeuddannelserne

Authors

  • Anne Mette Mørcke Center for Medicinsk Uddannelse, Aarhus Universitet
  • Gitte Wichmann-Hansen Center for Medicinsk Uddannelse, Aarhus Universitet
  • Berit Eika Center for Medicinsk Uddannelse, Aarhus Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v5i8.5582

Abstract

undersøgte lektorers og undervisningsansvarliges rolle i studieplanlægning ved de tre danske lægeuddannelser. Under individuelle og fokusgruppe-interviews pegede informanterne på studieleders helt centrale rolle og lektorers klart perifere rolle. Lektorernes deltagelse blev beskrevet som personafhængig, båret af ildsjælene. Denne artikel tilbyder et første empirisk
grundlag for at diskutere studieplanlægningspraksis.

Downloads

Published

2010-03-01

How to Cite

Mørcke, A. M., Wichmann-Hansen, G., & Eika, B. (2010). Studieplanlægning ved lægeuddannelserne. The Danish Journal of Higher Education, 5(8), 29–34. https://doi.org/10.7146/dut.v5i8.5582