Studieplanlægning ved lægeuddannelserne

Forfattere

  • Anne Mette Mørcke Center for Medicinsk Uddannelse, Aarhus Universitet
  • Gitte Wichmann-Hansen Center for Medicinsk Uddannelse, Aarhus Universitet
  • Berit Eika Center for Medicinsk Uddannelse, Aarhus Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v5i8.5582

Resumé

undersøgte lektorers og undervisningsansvarliges rolle i studieplanlægning ved de tre danske lægeuddannelser. Under individuelle og fokusgruppe-interviews pegede informanterne på studieleders helt centrale rolle og lektorers klart perifere rolle. Lektorernes deltagelse blev beskrevet som personafhængig, båret af ildsjælene. Denne artikel tilbyder et første empirisk
grundlag for at diskutere studieplanlægningspraksis.

Downloads

Publiceret

2010-03-01

Citation/Eksport

Mørcke, A. M., Wichmann-Hansen, G., & Eika, B. (2010). Studieplanlægning ved lægeuddannelserne. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 5(8), 29–34. https://doi.org/10.7146/dut.v5i8.5582