Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Nyeste nummer
Arkiv
Call for papers
Open Call for Papers: DUT 38
Forfattervejledning
Artikeltyper
Kriterier for artikler
Vejledning til indsendelse
Forbered din indsendelse
Redaktion og kontakt
Redaktionen
Kontakt
Om DUT
DUN-net.dk
Søg
Ny bruger?
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 7 Nr. 12 (2012): Udvikling af undervisning - rammer, barrierer og muligheder
Årg. 7 Nr. 12 (2012): Udvikling af undervisning - rammer, barrierer og muligheder
Publiceret:
2012-03-01
Fuldt nummer
Årg. 7, Nr. 12 (2012): Udvikling af undervisning - rammer, barrierer og muligheder
PDF
Leder
Leder: Hvad skal vi med forskningen på universiteterne?
Frederik Voetmann Christiansen
1-3
PDF
Faglig artikel
Brugen af vejlederbrev til universitetsstuderende – en diskussion af dets betydning i vejledningsprocessen
Sussie Laustsen, Gitte Wichmann-Hansen, Hanne Aagaard, Golnosh Bahrami, Pia Dreyer
46-57
PDF
Specialet som glasloft – hvorfor får mandlige studerende bedre specialekarakterer?
Vibeke Lehmann Nielsen, Lotte Bøgh Andersen, Michael Bang Petersen
58-69
PDF
"Jonas, derefter Katrine og Sebastian" - en enkel metode til at lære alle de studerendes navne
Anker Helms Jørgensen
70-78
PDF
Flere studerende – bedre uddannelse
Carsten Laustsen, Henning Slavensky, Ina Schmidt, Per Lysgaard
79-90
PDF
At undervise på poststrukturalistisk - undervisning i organisation og ledelse som en selv-refleksiv iagttagelsesmaskine
Christa Breum Amhøj
91-105
PDF
Kollektiv Akademisk Vejledning - et bud på en ændret organisering af vejledningen på universitetet
Rie Thomsen, Helle Merete Nordentoft
106-116
PDF
Videnskabelig artikel
Hvidbog om udvikling af universitetsundervisning
Sebastian Horst
4-11
PDF
International trends and strategies in educational development at universities
James Wisdom
12-22
PDF
Nyudvikling af projektarbejdsformen på RUC – beskrivelse og analyse af et eksperiment: ”Antologieksperimentet”
Søren Dupont
23-35
PDF
Kortere studietider – krav og konsekvenser
Palle Rasmussen
36-45
PDF
Anmeldelser
Kompetence: Hvad, hvorfor, hvordan?
Birgitte Madelung
117-119
PDF
Et universitet er et sted, der forsker i alt – undtagen i sig selv og sin egen virksomhed.
Palle Rasmussen
120-122
PDF
Kolofon
Kolofon
PDF
Nyeste nummer
Indsend
Indsend
Udviklet af
Open Journal Systems
Sprog
Dansk
English