»Hvorfor gå over åen efter vand?« Erfaringer med lokal kompetenceudvikling af undervisere

Forfattere

  • Hanne Nexø Jensen Institut for Statskundskab, Københavns Universitet.

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v1i2.5655

Resumé

Gode erfaringer med lokalt funderet pædagogisk kompetenceudvikling er artiklens fokus. Rammen er pædagogiske temamøder, der beskrives generelt og konkretiseres ved hjælp af to eksempler. Et særtræk ved møderne er, at oplæg leveres af lokale undervisere. Formen giver deltagerne større sikkerhed, demonstrerer eksistensen af stor pædagogisk viden og ekspertise og afindividualiserer undervisningen.

Downloads

Publiceret

2006-11-01

Citation/Eksport

Jensen, H. N. (2006). »Hvorfor gå over åen efter vand?« Erfaringer med lokal kompetenceudvikling af undervisere. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 1(2), 11–15. https://doi.org/10.7146/dut.v1i2.5655