Hvor mange STEM-kompetencer er der - og hvilke?
PDF

Nøgleord

Kommentar
STEM-faglighed
Kompetenceudvikling

Citation/Eksport

Sillasen, M., & Daugbjerg, P. (2023). Hvor mange STEM-kompetencer er der - og hvilke?. MONA - Matematik- Og Naturfagsdidaktik, 23(1), 4. Hentet fra https://tidsskrift.dk/mona/article/view/136309

Resumé

Kommentar til Maria Møller: “Fra STEM-faglighed til STEM-kompetencer – et analytisk
greb for STEM-undervisningen i Danmark”, MONA, 2022(4).

PDF

Referencer

Auener, S., Daugbjerg, P., Nielsen, K. & Sillasen, M.K. (red.) (2018). Engineering i skolen. Hvad, hvordan, hvorfor. VIA University College. Hentet fra https://www.ucviden.dk/da/publications/engineering-i-skolen-hvad-hvordan-hvorfor.

Nielsen, J.A. (2015). Assessment of Innovation Competency: A Thematic Analysis of Upper Secondary School Teacher’s Talk. Journal of Educational Research, 108(4), s. 318‑330. https://doi.org/10.1080/00220671.2014.886178.

Andersen, N.O., Busch, H., Horst, S. & Troelsen, R. (2003). Fremtidens naturfaglige uddannelser. Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie, 7/2003.

Bybee, R.W. (2013). The Case for STEM Education: Challenges and Opportunities. NSTA Press.

Larsen, D., Kristensen, M., Hjort, M. & Seidelin, L. (2022). STEM-didaktik – et internationalt, systematisk review om STEM-undervisningens didaktik. MONA, 2022(1), s. 6‑22.

Niss, M. & Jensen, T.H. (2002). Kompetencer og matematiklæring. Ideer og inspiration til udvikling af matematikundervisning i Danmark. Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie, 18/2002. København: Undervisningsministeriet.

Nielsen, J. A. (2015). Rapport fra arbejdsgruppe for prøveformer der tester innovationskompetencer i gymnasiet. Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet.

Nielsen, K. & Sillasen, M.K. (2020). Teknologisk dannelse. Hvorfor og hvad? Oplæg til diskussion. MONA, 2020(4), s. 18. Hentet fra https://tidsskrift.dk/mona/article/view/122881.

Sillasen, M. & Linderoth, U. (2017). Tværfaglig undervisning i folkeskolens naturfag. MONA, 2017(3), s. 19‑39.

STUK – Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (u.å.). Fagmål for forsøgsfaget teknologiforståelse. Hentet fra: https://www.emu.dk/grundskole/teknologiforstaaelse.