Brugen af vejlederbrev til universitetsstuderende – en diskussion af dets betydning i vejledningsprocessen

Forfattere

  • Sussie Laustsen
  • Gitte Wichmann-Hansen
  • Hanne Aagaard
  • Golnosh Bahrami
  • Pia Dreyer

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v7i12.5854

Resumé

Siden 2008 har deltagere på Aarhus Universitets (AU) vejledningskurser udarbejdet individuelle vejlederbreve, som de kan anvende i vejledningsprocessen. I artiklen præsenteres en kvantitativ undersøgelse af hvor mange, der anvender vejlederbrevet. Endvidere diskuteres vejlederbrevets potentiale til at fremme relationen i vejledningsprocessen, herunder om vejlederbrevet kan tydeliggøre sammenhænge mellem læringsmål, vurderingskriterier og studerendes læringsaktiviteter.

Downloads

Publiceret

2012-03-01

Citation/Eksport

Laustsen, S., Wichmann-Hansen, G., Aagaard, H., Bahrami, G., & Dreyer, P. (2012). Brugen af vejlederbrev til universitetsstuderende – en diskussion af dets betydning i vejledningsprocessen. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 7(12), 46–57. https://doi.org/10.7146/dut.v7i12.5854