Skole-virksomhedssamarbejde og den fællesfaglige undervisning

Forfattere

  • Peer Daugbjerg
  • Thorkild Pedersen
  • Torben Mikkelsen

Resumé

Naturfagene i grundskolens overbygning har fået et fælles fokus i form af den fællesfaglige prøve med tilhørende fællesfaglige undervisningsforløb og fokusområder. Vi præsenterer her eksempler på samarbejder mellem skoler og virksomheder hvor vi kaster lys over hvordan skole-virksomhedssamarbejde tilføjer autenticitet til fællesfaglighed i naturfagsundervisning, og hvilke muligheder det skaber for læreres udvikling af fællesfaglig naturfagsundervisning. Eksemplerne illustrerer at skole-virksomhedssamarbejde kan udvikle fællesfaglig naturfagsundervisning ved at tilføje autentiske kontekstuelle aspekter, men også skabe autentiske møder med teknisk eller naturfagligt uddannede medarbejdere.

 

Downloads

Publiceret

2018-12-04

Citation/Eksport

Daugbjerg, P., Pedersen, T., & Mikkelsen, T. (2018). Skole-virksomhedssamarbejde og den fællesfaglige undervisning. MONA - Matematik- Og Naturfagsdidaktik, 2018(4), 82–92. Hentet fra https://tidsskrift.dk/mona/article/view/111337

Nummer

Sektion

Temabidrag

Mest læste artikler af samme forfatter(e)