Viden i bevægelse

universitetspædagogisk fornyelse i fællesskab

Authors

  • Rikke Toft Nørgård

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v20i39.163189

Abstract

Dette nummers individuelle bidrag sætter samlet set fokus på, hvordan dansk universitetspædagogik eksisterer som et fagligt fællesskab, der giver friske perspektiver på både praksis, udvikling og forskning ved at være i kreativ og kritisk dialog med hinanden. DUT 39 indeholder 10 universitetspædagogiske bidrag, der spænder bredt: fra digitale læringsmiljøer, lys og kreative undervisningsmetoder over inklusion og studentercentrerede designs til nye evaluerings- og eksamensformer samt spørgsmål om faglighed og vurdering (herunder peer review-kulturen).

Downloads

Published

2025-12-18

How to Cite

Nørgård, R. T. (2025). Viden i bevægelse: universitetspædagogisk fornyelse i fællesskab. The Danish Journal of Higher Education, 20(39). https://doi.org/10.7146/dut.v20i39.163189

Issue

Section

Manager