Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Nyeste nummer
Arkiv
Call for papers
Call for Papers: DUT 40
Forfattervejledning
Typer af indsendelser
Indsendelse: Artikel
Indsendelse: Debat
Indsendelse: Guide
Indsendelse: Inspiration
Forbered din indsendelse
Redaktion og kontakt
Redaktionen
Kontakt
Om DUT
DUN-net.dk
Søg
Ny bruger?
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 20 Nr. 38 (2025): De videregående uddannelser i en brydningstid
Årg. 20 Nr. 38 (2025): De videregående uddannelser i en brydningstid
Publiceret:
2025-05-15
Hele nummeret
PDF
Leder
De videregående uddannelser i en brydningstid
mellem tradition, teknologi og transformation
Rikke Toft Nørgård
PDF
Debatterende artikel
30 år med DUN
Universitetspædagogikkens institutionalisering i Danmark, 1994-2024
Marie Larsen Ryberg, Søren Smedegaard Bengtsen, Per Fibæk Laursen, Jakob Ravn, Thomas Harboe, Lotte Rienecker, Hanne Leth Andersen, Lars Ulriksen
PDF
Trivsel: Kritik af begrebet ingen kan have noget imod
Laura Louise Sarauw
PDF
Får i ulveklæder
en pragmatisk og godhjertet manipulerende tilgang til undervisning
Benjamin Thomas Jermiin Anker
PDF
Digitaliseringsstrategier i praksis: Erfaringer fra tre danske universiteter
Danielle Hagood, Andreas Tamborg, Dorte Sidelmann Rossen, Mads Ronald Dahl, Rune Gram Hagel Jensen, Sara Paasch Knudsen, Rikke Ørngreen
PDF
Videnskabelig artikel
ChatGPT med Relationel Sokratisk Uvidenhed
Cathrine Hasse, Maja Hojer Bruun, Kasper Ørsted Knaap
PDF
Er der brug for sprog?
Jurastuderendes perspektiver på værdien af sprog som tillægskompetence
Camilla Falk Rønne Nissen
PDF
Diskussion - set fra et genreperspektiv
Lotte Rienecker
PDF
Uddannelsestilhør, rumlige og affektive praksisser
Helene Falkenberg
PDF
Faglig artikel
Forstyrrer studerendes digitale skærme universitetsundervisere? Et casestudie
Jacob Thøgersen, Maria Hvid Stenalt, Johanna Falby Lindell
PDF
Student engagement: Potentials of the flipped classroom approach
Sarah Alminde, Asta Breinholt, Jens Classen, Line Jespersgaard Jakobsen, Simon David Herzog
PDF
Pædagogisk onboarding af internationalt videnskabeligt personale i dansk universitetsundervisning
Simon Poulsen, Anders Hjortskov Larsen
PDF
Diversitet som styrke i gruppearbejde – et casestudie
Peter Rudbeck
PDF
Decoding - et greb til at synliggøre undervisernes tavse viden
Simone Brendstrup, Bente Kristiansen
PDF
Kolofon
Kolofon DUT38
PDF
Indsend
Indsend
Nyeste nummer
Information
Til læsere
Til forfattere
Til bibliotekarer
Sprog
Dansk
English