De videregående uddannelser i en brydningstid

mellem tradition, teknologi og transformation

Forfattere

  • Rikke Toft Nørgård Aarhus Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v20i38.157180

Resumé

De videregående uddannelser står i dag midt i en brydningstid, hvor teknologiske gennembrud, øget internationalisering, ændrede studenterprofiler og nye krav til uddannelse og ledelse udfordrer etablerede praksisser og forståelser af undervisning og læring. Dette temanummer af Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift (DUT) samler 13 debatterende, faglige og videnskabelige artikler der over næsten 200 sider tilsammen udgør et væsentligt bidrag til ‘de videregående uddannelser i en brydningstid’ – temaet for sidste års Dansk Universitetspædagogisk Netværks Konference (DUNK2024) og dermed også for DUT38 der udkommer på baggrund af DUNKs tema. For forskere, undervisere, udviklere og ledere tilbyder nummeret både forskningsmæssige perspektiver og praksisnære indsigter, der kan understøtte strategisk og pædagogisk udvikling i en sektor under vedvarende transformation.

Downloads

Publiceret

2025-05-15

Citation/Eksport

Nørgård, R. T. (2025). De videregående uddannelser i en brydningstid: mellem tradition, teknologi og transformation. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 20(38). https://doi.org/10.7146/dut.v20i38.157180