De videregående uddannelser i en brydningstid
mellem tradition, teknologi og transformation
DOI:
https://doi.org/10.7146/dut.v20i38.157180Abstract
De videregående uddannelser står i dag midt i en brydningstid, hvor teknologiske gennembrud, øget internationalisering, ændrede studenterprofiler og nye krav til uddannelse og ledelse udfordrer etablerede praksisser og forståelser af undervisning og læring. Dette temanummer af Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift (DUT) samler 13 debatterende, faglige og videnskabelige artikler der over næsten 200 sider tilsammen udgør et væsentligt bidrag til ‘de videregående uddannelser i en brydningstid’ – temaet for sidste års Dansk Universitetspædagogisk Netværks Konference (DUNK2024) og dermed også for DUT38 der udkommer på baggrund af DUNKs tema. For forskere, undervisere, udviklere og ledere tilbyder nummeret både forskningsmæssige perspektiver og praksisnære indsigter, der kan understøtte strategisk og pædagogisk udvikling i en sektor under vedvarende transformation.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DUT udkommer elektronisk via Statsbibliotekets Open Journal System (Tidsskrift.dk) og DUNs hjemmeside (DUN-net.dk) forår og efterår. Det er gratis og frit tilgængeligt at læse og downloade artikler fra tidsskriftet.
Det er ikke muligt at abonnere på Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, DUT, men hvis du er medlem af DUN, får du tilsendt en nyhedsmail med link til udgivelsen, når den nyeste udgave er online. Linket vil også være tilgængeligt her på siden, så snart tidsskriftet er publiceret.
© Copyright
Artikler publiseret i Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, DUT, må bruges (downloades) og genbruges (distribueres, kopieres, citeres) til ikke-kommercielle formål med reference til forfattere og Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift.
Artikler indsendt til Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift må ikke publiseres i andre tidskrifter.
Betingelser
Artikler i Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, DUT, er omfattet af ophavsretsloven, og der må citeres fra dem.
Følgende betingelser skal dog være opfyldt:
- Citatet skal være i overensstemmelse med „god skik“
- Der må kun citeres „i det omfang, som betinges af formålet“
- Ophavsmanden til teksten skal krediteres, og kilden skal angives ift. ovenstående bibliografiske oplysninger.