Viden i bevægelse

universitetspædagogisk fornyelse i fællesskab

Forfattere

  • Rikke Toft Nørgård

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v20i39.163189

Resumé

Dette nummers individuelle bidrag sætter samlet set fokus på, hvordan dansk universitetspædagogik eksisterer som et fagligt fællesskab, der giver friske perspektiver på både praksis, udvikling og forskning ved at være i kreativ og kritisk dialog med hinanden. DUT 39 indeholder 10 universitetspædagogiske bidrag, der spænder bredt: fra digitale læringsmiljøer, lys og kreative undervisningsmetoder over inklusion og studentercentrerede designs til nye evaluerings- og eksamensformer samt spørgsmål om faglighed og vurdering (herunder peer review-kulturen).

Downloads

Publiceret

2025-12-18

Citation/Eksport

Nørgård, R. T. (2025). Viden i bevægelse: universitetspædagogisk fornyelse i fællesskab. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 20(39). https://doi.org/10.7146/dut.v20i39.163189