Fuldt nummer
DOI:
https://doi.org/10.7146/dut.v12i22.25661Abstract
Nummeret indeholder følgende artikler: Hvordan begrunder undervisere forelæsninger? Et interviewstudie med undervisere fra to fagmiljøer Anna Bager-Elsborg Læring i Modvind: Hvordan forbedrer man de studerendes præstation i fag, som de typisk opfatter som svære og kedelige? Carina Saxlund Bischoff Afmystificering af forskning: Et studenterperspektiv på et praktisk møde med forskerverdenen Maia Ebsen, Sophie Therese Burisch og Sandra Thomas Informationskompetente studieledere – om sammenhænge mellem studielederes brug af videnskilder og deres ledelsestilgange Thomas Harboe, Camilla Østerberg Rump, Jette Hyldegård og Jesper Bruun Retoriske strategier som led i mere effektiv vejledning Helle Hvass og Stine Heger Når der eksamineres mundtligt – eksaminators rolle og indhentning af bedømmelsesgrundlag i sundhedsuddannelser Thomas Würtz Jensen, Winnie Westergaard Høgsaa, Carsten Nielsen Udvikling af studerendes akademiske skrivekompetencer – en model for en indsats på fakultetsniveau Tine Wirenfeldt Jensen, Gina Bay og Per Andersen Ph.d.-vejlederkurser i Danmark: Status på indhold og diskussion af kvalitet Sofie Kobayashi, Mirjam Godskesen og Gitte Wichmann-Hansen Hvordan bedømmes undervisningskompetencer ved ansættelse af videnskabeligt personale ved universitetet? Sofie Kobayashi, Nana Quistgaard og Camilla Østerberg Rump Undervisning i engelsksprogede uddannelser er ikke kun et spørgsmål om sprog – det er først og sidst undervisning Karen M. Lauridsen og Ole Lauridsen Risikonavigation i fremdriftsstormen – når studerende oversætter fremdriftsreformen ud fra nye risikologikker Laura Louise Sarauw og Simon Madsen Aktiv undervisning: ’Flipped’ undervisning i bærende konstruktioner og arkitektur Mirnes Tulic og Jesper Thøger Christensen Læringsportfolio som individuelt refleksionsrum i kollektiv læring Frederikke Winther Anmeldelse: Fra studie til arbejdsliv Henriette Tolstrup HolmegaardDownloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DUT udkommer elektronisk via Statsbibliotekets Open Journal System (Tidsskrift.dk) og DUNs hjemmeside (DUN-net.dk) forår og efterår. Det er gratis og frit tilgængeligt at læse og downloade artikler fra tidsskriftet.
Det er ikke muligt at abonnere på Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, DUT, men hvis du er medlem af DUN, får du tilsendt en nyhedsmail med link til udgivelsen, når den nyeste udgave er online. Linket vil også være tilgængeligt her på siden, så snart tidsskriftet er publiceret.
© Copyright
Artikler publiseret i Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, DUT, må bruges (downloades) og genbruges (distribueres, kopieres, citeres) til ikke-kommercielle formål med reference til forfattere og Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift.
Artikler indsendt til Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift må ikke publiseres i andre tidskrifter.
Betingelser
Artikler i Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, DUT, er omfattet af ophavsretsloven, og der må citeres fra dem.
Følgende betingelser skal dog være opfyldt:
- Citatet skal være i overensstemmelse med „god skik“
- Der må kun citeres „i det omfang, som betinges af formålet“
- Ophavsmanden til teksten skal krediteres, og kilden skal angives ift. ovenstående bibliografiske oplysninger.