Vol. 31 No. 81 (2025): AI- og teknologiforståelse
Tidsskrift for sprog- og kulturpædagogik nummer 81 indeholder følgende artikler:
- Kronikken: Tak fra NCFF – vi giver stafetten videre af Mette Skovgaard Andersen og Hanne Wacher Kjærgaard
- Kritisk brug af kunstig intelligens i sprogfagene – de lærerstuderendes perspektiver af Bente Meyer og Annette Søndergaard Gregersen
- AI og bias – et eksperiment i interkulturel kommunikation af Hanne Tange
- Underviserrettet AI i sprogfagene af Anders Kalsgaard Møller, Kristine Bundgaard og Mette Leisgaard Riis Rasmussen
- AI som medspiller i grundskolens fremmedsprogsundervisning af Christina Hellensberg og Danièle Eychenne
- At lurke er ikke at snyde – udvikling af skriftlighed gennem brug af BookCreator af Søren Hattesen Balle og Merete Olsen
- ChatGPT i kinesiskundervisning: Indsigter fra danske gymnasieelever af Mathilde Bruhn Rasmussen og Chun Zhang
- AI in the second language classrooms: enhancing Spanish writing skills with Copilot in a Danish university context af Natalia Morollón Marti og Gonzalo Ángel-Cruz Burguillo
- Er Generativ AI en god study buddy? af Tina Paulsen Christensen
- Oversættelse i forandring: GenAI, MT og praksisnær undervisning på videregående uddannelser af Marian Flanagan og Kristian Hvelplund
- Jeg genkalder, altså lærer jeg af Karsten Trolle Viholm
- Tilegnelse af interkulturel kommunikativ kompetence i spanskfaget i et task-baseret og kollaborativt perspektiv af Bodil Schrøder
Published:
2025-12-19