Årg. 30 Nr. 79 (2024): Dekolonisering af sprog- og kulturpædagogikken

Tidsskrift for sprog- og kulturpædagogik nummer 79 indeholder følgende artikler:
- Jubilæumsinterview: Sprogforum i 30 år – interview med Karen Risager af Lone Krogsgaard Svarstad og Karen Risager
- Kronikken: Ai, ai, ai! af Janus Mortensen
- Dekoloniale perspektiver i læremidler: Et casestudie i spansk af Susana Fernández og Karen Risager
- Os og Dem i curriculum – orientalisme i faget dansk som andetsprog af Bergthóra Kristjánsdóttir
- Uddannelse og pædagogik i Grønland – mod nye horisonter af Carina Appelon Lykke Melgaard
- Sprogtilegnelse i et dekolonialt perspektiv – Voksne tilflytteres erfaring med sproglæring og sprogbrug på Færøerne af Anna-Elisabeth Holm
- En flersprogethedsdidaktisk tilgang til kinesisk i gymnasiet af Marnie Lai
- Dekoloniale perspektiver på engelskfaget: Reframing the message – at give stemme til unge i Uganda af Lone Krogsgaard Svarstad
- Co-creating migration from a decolonial perspective through the arts: TransMigrARTS’ applied arts workshop af Isabel Restrepo Acevedop og Diana Gonzáles Martín
- Hvordan understøtter den skriftlige studentereksamen i tysk, spansk og engelsk et kommunikativt og funktionelt sprog- og grammatiksyn? af Hanne Leth Andersen og Mette Skovgaard Andersen
- Google Translate i modtagelsesklassen – lærerholdninger og eleverfaringer af Nina Hauge Jensen
- Hvorfor lære tysk? Målsituationer som værktøj ved udarbejdelse af kursusindhold for tysk som tillægskompetence af Aase Voldgaard Larsen
Publiceret:
2025-01-02