Augmented Reality og stilladsering af elevernes undersøgende samtale og modelleringskompetence

Forfattere

  • Birgitte Lund Nielsen
  • Harald Brandt
  • Ole Radner
  • Mogens Surland
  • Hakon Swensen

Resumé

Artiklen præsenterer resultater fra pilotafprøvning i 7.-klasses fysik/kemi og biologi af to Augmented Reality (AR)-apps til naturfagsundervisning. Muligheder og udfordringer ved lærerens stilladsering af elevernes undersøgende samtale og modelleringskompetence er undersøgt med interview- og videodata. Resultaterne viser elevernes umiddelbare engagement og begyndende anvendelse af fagbegreber. Det blev tydeligt at lærerens mikrostilladsering fik eleverne til at gå dybere i deres undersøgelser og diskutere de betydende elementer i modellerne, men der blev identificeret et behov for at karakteren af en model blev diskuteret mere. Til slut eksemplificeres hvordan resultaterne er anvendt til at redesigne/tilpasse elementer i det pågældende EU-projekt.

Downloads

Publiceret

2017-06-06

Citation/Eksport

Nielsen, B. L., Brandt, H., Radner, O., Surland, M., & Swensen, H. (2017). Augmented Reality og stilladsering af elevernes undersøgende samtale og modelleringskompetence. MONA - Matematik- Og Naturfagsdidaktik, (2). Hentet fra https://tidsskrift.dk/mona/article/view/36653

Nummer

Sektion

Artikler