Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Studier i læreruddannelse og -profession
Nyeste
Arkiver
Meddelelser
Om
Om tidsskriftet
Indsendelser
Redaktionsgruppe
Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
Kontaktperson
LLN
Hjælp til indsendelse
Søg
Registrér
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 6 Nr. 1 (2021): Hvordan bliver man til som lærer - i læreruddannelse og skole?
Årg. 6 Nr. 1 (2021): Hvordan bliver man til som lærer - i læreruddannelse og skole?
Publiceret:
2021-06-29
Hele nummeret
PDF
Forord
Redaktionel indledning
Vibeke Schrøder, Thomas Thyrring Engsig, Rene B Christiansen
005-010
PDF
Artikler inden for tema
At blive til som lærer i tre grundlæggende forskellige læreruddannelser
Kirsten Krogh-Jespersen
011-032
PDF
Læreruddannelsens rolle i lærerprofessionens historiske tilblivelse
Per Fibæk Laursen
033-050
PDF
Hvad skal vi med læreruddannelsen?
- om teori- og praksisudfordringer i overgangen mellem læreruddannelse og profession
Pia Rose Böwadt, Nana Vaaben
051-072
PDF
At blive lærer i den skolebaserede læreruddannelse
- om lærerstuderende på den skolebaserede læreruddannelse og deres oversættelser og anvendelser af læreruddannelsens teorier på deres vej mod at blive lærere
Anne Mette Hald
073-091
PDF
Læreruddanneres engagement i eksperimenterende didaktiske initiativer
- analyseret i professionsdidaktisk perspektiv
Raffaele Brahe-Orlandi, Birgitte Lund Nielsen
092-112
PDF
At blive til som lærer og gøre det usynlige synligt
- kultiveringen af kritiske lærerkompetencer
Rikke Alberg Peters, Keld Skovmand
113-134
PDF
Mentorsamtaler og professionel udvikling for nye lærere
Lisbeth Lunde Frederiksen, Elisabeth Halse
135-151
PDF
Med Pinocchio i skole
- om udvikling af den professionelle dømmekraft i undersøgelsesfællesskaber
Kirsten M. Andersen, Rasmus Aaskov Iversen, Robert Eskildsen Jepsen, Max Ipsen
152-170
PDF
Læreruddannelsen som udviklingslaboratorium
- interaktioner, relationer og spændingsfelter på lærerstuderendes vej ind i lærerfaget
Birgitte Lund Nielsen, Anja Madsen Kvols
171-190
PDF
Artikler uden for tema
Åben skole i Region Sjælland
Bettina Buch, Mari-Ann Skovlund Jensen, Dorrit Hansen, Birgit Brænder
191-213
PDF
Indsend
Indsend
Information
Til læsere
Til forfattere
Til bibliotekarer
Nyeste nummer