Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Nyeste
Arkiver
Meddelelser
Om
Om tidsskriftet
Redaktionsgruppe
Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
Kontaktperson
Indsendelser
Retningslinjer for forfattere
Fagfællebedømmelse
Retningslinjer for fagfællebedømmere
Tak til bedømmere
LLN
Hjælp til tidsskriftssystemet
Søg
Registrér
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 6 Nr. 1 (2021): Hvordan bliver man til som lærer - i læreruddannelse og skole?
Årg. 6 Nr. 1 (2021): Hvordan bliver man til som lærer - i læreruddannelse og skole?
Publiceret:
2021-06-29
Hele nummeret
PDF
Forord
Redaktionel indledning
Vibeke Schrøder, Thomas Thyrring Engsig, Rene B Christiansen
005-010
PDF
Artikler inden for tema
At blive til som lærer i tre grundlæggende forskellige læreruddannelser
Kirsten Krogh-Jespersen
011-032
PDF
Læreruddannelsens rolle i lærerprofessionens historiske tilblivelse
Per Fibæk Laursen
033-050
PDF
Hvad skal vi med læreruddannelsen?
- om teori- og praksisudfordringer i overgangen mellem læreruddannelse og profession
Pia Rose Böwadt, Nana Vaaben
051-072
PDF
At blive lærer i den skolebaserede læreruddannelse
- om lærerstuderende på den skolebaserede læreruddannelse og deres oversættelser og anvendelser af læreruddannelsens teorier på deres vej mod at blive lærere
Anne Mette Hald
073-091
PDF
Læreruddanneres engagement i eksperimenterende didaktiske initiativer
- analyseret i professionsdidaktisk perspektiv
Raffaele Brahe-Orlandi, Birgitte Lund Nielsen
092-112
PDF
At blive til som lærer og gøre det usynlige synligt
- kultiveringen af kritiske lærerkompetencer
Rikke Alberg Peters, Keld Skovmand
113-134
PDF
Mentorsamtaler og professionel udvikling for nye lærere
Lisbeth Lunde Frederiksen, Elisabeth Halse
135-151
PDF
Med Pinocchio i skole
- om udvikling af den professionelle dømmekraft i undersøgelsesfællesskaber
Kirsten M. Andersen, Rasmus Aaskov Iversen, Robert Eskildsen Jepsen, Max Ipsen
152-170
PDF
Læreruddannelsen som udviklingslaboratorium
- interaktioner, relationer og spændingsfelter på lærerstuderendes vej ind i lærerfaget
Birgitte Lund Nielsen, Anja Madsen Kvols
171-190
PDF
Artikler uden for tema
Åben skole i Region Sjælland
Bettina Buch, Mari-Ann Skovlund Jensen, Dorrit Hansen, Birgit Brænder
191-213
PDF
Indsend
Indsend
Information
Til læsere
Til forfattere
Til bibliotekarer
Nyeste nummer