Årg. 29 Nr. 77 (2023): Inkluderende sprogundervisning
Tidsskrift for sprog- og kulturpædagogik nummer 77 indeholder følgende artikler:
- Kronikken: “Fremmedsprog som tillægskompetence? Ja, tak” af Francesco Caviglia og Susana Silvia Fernández
- “Lost in translanguaging? Er ‘stance’ et overset aspekt i den danske ‘oversættelse’ af translanguaging-begrebet til sprogpædagogisk praksis i folkeskolen?” af Ulla Lundqvist og Kirsten Kolstrup
- “Niveaudeling i fremmedsprogsfagene i det danske gymnasium: En inkluderende strategi?” af Astrid Mus Rasmussen og Susana Silvia Fernández
- “Et læreruddannelsesperspektiv på undervisning af flersprogede elever: Hvordan udeskole kan understøtte sprogpædagogiske aktiviteter” af Anja Bols Slåttvik og Karen Barfod
- “Lærendes behov og mål – personlige læringsmål som værktøj i forbindelse med sprog som tillægskompetence” af Aase Voldgaard Larsen
- “CEFR CV: Hvad er nyt, og hvordan bidrager det til at fremme flersprogethed og interkulturalitet i en mere inklusiv kvalitetsuddannelse for alle?” af Ana Kanareva-Dimitrovska
- “Er verdensborgeren i sigte? Interkulturel læring i curriculum for Færøsk som andetsprog gældende for voksne” af Turid Thomsen
- “Flere elever i tale via taskbaseret sprogundervisning” af Annette Søndergaard Gregersen og Bente Mosgaard Jørgensen
Publiceret:
2023-12-04