Er verdensborgeren i sigte? Interkulturel læring i curriculum for Færøsk som andetsprog gældende for voksne
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v29i77.142113Referencer
Agar, M. (2006). Culture: Can you take it anywhere? Invited lecture presented at the Gevirtz Graduate School of Education, University of California at Santa Barbara. International Journal of Qualitative Methods, 5 (2), 1-16. Lokaliseret d. 8. februar 2023 på sites.ualberta.ca/~iiqm/backissues/5_2/PDF/agar.pdf.
Cummins, J. (2014). Language and identity in multilingual schools: Constructing evidence-based instructional policies. I: Little, D., Leung, C. & Van Avermaet, P. (red.), Managing diversity in education. Language, policies, pedagogies (s. 3-26). Bristol: Multilingual Matters.
Føroyskt sum annaðmál (2021). Lokaliseret d. 8. februar 2023 på Námsætlanir: namsaetlanir.fo/foeroyskt-sum-annadmal.
Gay, G. (2010). Culturally responsive teaching. Theory, research, and practice. 2. udgave. New York: Teachers College Press.
Ilieva, R. (2000). Exploring culture in texts designed for use in adult ESL classrooms. TESL Canada Journal, 17 (2), 50-63. Lokaliseret d. 8. februar 2023 på teslcanadajournal. ca/index.php/tesl/article/view/889/708.
Lyklatøl. Yvirlit um migration – jan. 2022 (2022). Lokaliseret d. 8. februar 2023 på Útlendingastovan: integration.fo/lyklatol.
Námsætlanir (2023). Lokaliseret på Námsætlanir: namsaetlanir.fo/.
Norton, B. (2013). Identity and language learning: Extending the conversation (2. udg.). Bristol: Multilingual Matters.
Preece, S. (2016). Introduction: Language and identity in applied linguistics. I: Preece, S. (red.), The Routledge Handbook of Language and Identity (s. 1-16). London: Routledge.
Risager, K. (2014). Om at analysere kultur i læremidler. Sprogforum 59, 78-86.
Risager, K. (2016). Interkulturel læring. Vidensdiskurser i kommunikationen mellem ministerium, forskere og immigranter. I Kirilova, M. & Holmen, A. (red.), Kulturlæring. Københavnerstudier i tosprogethed. Studier i parallelsproglighed. (årg. C9, s. 17-116). København: Københavns Universitet, Humanistisk Fakultet.
Risager, K. & Svarstad, L.K. (2020). Verdensborgeren og den interkulturelle læring. Inspiration og nytænkning til sprogfagene og andre fag. Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Taylor, S.V. & Sobel, D. (2011). Culturally responsive pedagogy: Teaching like our students’ lives matter. Bradford: Emerald Group.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.