Lærendes behov og mål – personlige læringsmål som værktøj i forbindelse med sprog som tillægskompetence

Forfattere

  • Aase Voldgaard Larsen

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v29i77.142111

Referencer

Brown, J.D. (2016). Introducing needs analysis and English for specific purposes. London: Routledge.

CEFR (2023). Common European Framework of Reference for Languages. The CEFR levels. Strasbourg: Council of Europe. Lokaliseret d. 11. juli 2023 på coe.int/en/web/common-european-frameworkreference-languages/leveldescriptions.

Daryai-Hansen, P., Barfod, S. & Schwarz, L. (2015). Das deutsche Sprachprofil an der Universität Roskilde: Ein didaktischer Ansatz für den studienbegleitenden Deutschunterricht in Dänemark. Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht, 20 (1), 159-180. Lokaliseret d. 30. august 2023 på tujournals.ulb.tu-darmstadt.de/index.php/zif/article/view/196/189.

Dörnyei, Z. (2009). The L2 motivational self system. I: Dörnyei, Z. & Ushioda, E. (red.), Motivation, language identity and the L2 self (s. 9-42). Bristol: Multilingual Matters.

Fenyvesi, K. (2021). Emic perspectives on young Danish learners’ foreign language classroom anxiety. Language Teaching Research. OnlineFirst. 1-19. Doi. org/10.1177/13621688211001200.

Hutchinson, T. & Waters, A. (1987). English for specific purposes. A learning-centred approach. Cambridge: Cambridge University Press.

Larsen, S., Daryai-Hansen, P. & Holmen, A. (2016). Flersproget internationalisering på Københavns Universitet og Roskilde Universitet – andre sprog end engelsk. SprogForum, 62, 51-57.

Tinto, V. (2017). Through the eyes of students. Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice, 19 (3), 254-269. Doi. org/10.1177/1521025115621917.

Unger, M.C. (2022). Hvis behov kunne tale! En undersøgelse om narrative konstruktioner af behov i andetog fremmedsprogsundervisning og behovenes kompleksitet. Globe: A Journal of Language, Culture and Communication, 14, 1-24. Doi. org/10.54337/ojs.globe.v14i.7331.

von Holst-Pedersen, J. (2018). Chunks – et stillads for sproglig udvikling. I: Daryai-Hansen, P. m.fl. (red.), Fremmedsprogsdidaktik. Mellem fag og didaktik (s. 83-100). København: Hans Reitzels Forlag.

Downloads

Publiceret

2023-12-04

Citation/Eksport

Voldgaard Larsen, A. (2023). Lærendes behov og mål – personlige læringsmål som værktøj i forbindelse med sprog som tillægskompetence. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 29(77). https://doi.org/10.7146/spr.v29i77.142111