Lærendes behov og mål – personlige læringsmål som værktøj i forbindelse med sprog som tillægskompetence
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v29i77.142111References
Brown, J.D. (2016). Introducing needs analysis and English for specific purposes. London: Routledge.
CEFR (2023). Common European Framework of Reference for Languages. The CEFR levels. Strasbourg: Council of Europe. Lokaliseret d. 11. juli 2023 på coe.int/en/web/common-european-frameworkreference-languages/leveldescriptions.
Daryai-Hansen, P., Barfod, S. & Schwarz, L. (2015). Das deutsche Sprachprofil an der Universität Roskilde: Ein didaktischer Ansatz für den studienbegleitenden Deutschunterricht in Dänemark. Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht, 20 (1), 159-180. Lokaliseret d. 30. august 2023 på tujournals.ulb.tu-darmstadt.de/index.php/zif/article/view/196/189.
Dörnyei, Z. (2009). The L2 motivational self system. I: Dörnyei, Z. & Ushioda, E. (red.), Motivation, language identity and the L2 self (s. 9-42). Bristol: Multilingual Matters.
Fenyvesi, K. (2021). Emic perspectives on young Danish learners’ foreign language classroom anxiety. Language Teaching Research. OnlineFirst. 1-19. Doi. org/10.1177/13621688211001200.
Hutchinson, T. & Waters, A. (1987). English for specific purposes. A learning-centred approach. Cambridge: Cambridge University Press.
Larsen, S., Daryai-Hansen, P. & Holmen, A. (2016). Flersproget internationalisering på Københavns Universitet og Roskilde Universitet – andre sprog end engelsk. SprogForum, 62, 51-57.
Tinto, V. (2017). Through the eyes of students. Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice, 19 (3), 254-269. Doi. org/10.1177/1521025115621917.
Unger, M.C. (2022). Hvis behov kunne tale! En undersøgelse om narrative konstruktioner af behov i andetog fremmedsprogsundervisning og behovenes kompleksitet. Globe: A Journal of Language, Culture and Communication, 14, 1-24. Doi. org/10.54337/ojs.globe.v14i.7331.
von Holst-Pedersen, J. (2018). Chunks – et stillads for sproglig udvikling. I: Daryai-Hansen, P. m.fl. (red.), Fremmedsprogsdidaktik. Mellem fag og didaktik (s. 83-100). København: Hans Reitzels Forlag.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.