CEFR CV: Hvad er nyt, og hvordan bidrager det til at fremme flersprogethed og interkulturalitet i en mere inklusiv kvalitetsuddannelse for alle?
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v29i77.142112Referencer
CEFR (2008). Den Fælles Europæiske Referenceramme for Sprog: Læring, undervisning og evaluering. København: Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration. (dansk oversættelse af Council of Europe 2001).
Council of Europe (2001). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment/Cadre européen commun de référence pour les langues: Apprendre, enseigner, évaluer. Cambridge: Cambridge University Press/Editions Didier. rm.coe.int/1680459f97.
Council of Europe (2020). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. Companion volume. Strasbourg: Council of Europe Publishing. Lokaliseret d. 14. september 2023 på coe.int/langcefr.
Europarådet (2023). Den Fælles Europæiske Referenceramme for Sprog: Læring, undervisning og evaluering, Tillægsudgave. Strasbourg: Council of Europe Publishing. Lokaliseret d. 27. november 2023 på ncff.dk/cefr.
North, B. (2018). The CEFR companion volume and practical considerations for implementation. Oplæg holdt i maj 2018 ved The Launch of the CEFR CV i Europarådet i Strasbourg.
Piccardo, E., Berchoud, M., Cignatta, T., Mentz, O. & Pamula, M. (2011). Pathways through assessing, learning and teaching in the CEFR. Strasbourg: Council of Europe Publishing. Lokaliseret d. 14. september 2023 på ecep.ecml. at/Portals/26/training-kit/files/2011_08_29_ECEP_EN.pdf.
van Lier, L. (2007). Action-based teaching, autonomy and identity. Innovation in Language Teaching and Learning, 1 (1), 1-19.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.