Sprogunderviserens kompetencer og rolle i virtuelle udvekslingsprojekter
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v27i72.132036Referencer
Byram, M. (1997). Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Clevedon: Multilingual Matters.
Dalsgaard, C., Caviglia, F., Boie, M.A.K., Færgemann, H.M. & Thomsen, M.B. (2020). Digitale kompetencer i gymnasiet. Aarhus: Aarhus Universitet.
Guichon, N. & Hauck, M. (2011). Teacher education research in CALL and CMC: More in demand than ever. ReCALL, 23, 187-199.
Kanareva-Dimitrovska, A. (2015). La compétence de communication interculturelle à travers les échanges interculturels en ligne. Le cas d’étudiants danois et de locuteurs natifs du français. Ph.d.-afhandling. Aarhus: Aarhus Universitet.
Kanareva-Dimitrovska, A. (2020). Reconsidering Interculturality in Online Language Education. I Khosrow-Pour, M. (red.), Multicultural Instructional Design: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (bind 1, 130-163). Hershey; IGI global.
O’Dowd, R. (2013). The competences of the telecollaborative teacher. The Language Learning Journal, 43(2), 194-207.
O’Dowd, R. (2018). From telecollaboration to virtual exchange: state-of-the-art and the role of UNICollaboration in moving forward. Journal of Virtual Exchange, 1, 1-23. Researchpublishing.net.
O’Dowd, R., Sauro, S. & Spector-Cohen, E. (2019). The Role of Pedagogical Mentoring in Virtual Exchange. TESOL Quarterly, 54(1), 146-172. 10.1002/tesq.543.
OECD (2018). TALIS 2018 Results: Teachers and School Leaders as Lifelong Learners (Volume I). OECD Library.
Pegrum, M. m.fl. (2018). Digital literacies revisited. The European Journal of Applied Linguistics and TEFL, vol. 7(2).
Sauro, S. & Chapelle, C.A. (2017). Toward langua-technocultural competences. I: Chapelle, C.A. & Sauro S. (red.), The handbook of technology and second language teaching and learning (s. 459-472). Oxford: Wiley-Blackwell.
Verstraete-Hansen, L. & Kanareva-Dimitrovska, A. (2020). Kvalitetsudvikling og efteruddannelse i et brobygningsperspektiv. En behovsanalyse i faget fransk. NCFF.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.