Overgange og brobygning – teori og praksis
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v27i73.132173Referencer
Andersen, H.L. & Blach, C. (2009). Case 6: Fransk og tysk fra grundskole til universitet: en undersøgelse af læreplaner. I: Mathiasen, H. m.fl., Overgangsproblematikker som udfordringer i uddannelsessystemet (s. 132-166). Forskningsrapport.
Børne- og Undervisningsministeriet (2019a). Bekendtgørelse om introduktionskurser og brobygning til ungdomsuddannelserne. Lokaliseret d. 1. november 2021 på https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2019/1015.
Børne- og Undervisningsministeriet (2019b). Tysk. Faghæfte 2019. Lokaliseret d. 1. november 2021 på https://emu.dk/sites/default/files/2020-09/GSK_Fagh%C3%A6fte_Tysk_2020.pdf.
Børne- og Undervisningsministeriet (2017). Vejledningen for fransk fortsættersprog – stx. Lokaliseret d. 1. november 2021 på https://www.uvm.dk/gymnasialeuddannelser/fag-og-laereplaner/laereplaner-2017/stxlaereplaner-2017.
Gueudet, G. m.fl. (2016). Transitions in mathematics education. Springer.
Regeringen (2017). Strategi for styrkelse af fremmedsprog i uddannelsessystemet. København: Undervisningsministeriet og Uddannelses- og Forskningsministeriet.
Svarstad, L.K. & Ulriksen, L. (2015). Det samme eller helt forskelligt? Lærer- og elevperspektiver på grundskole- og gymnasieengelsk. Sprogforum, 21, 70-78.
Yerushalmy, M. (2005). Challenging known transitions: Learning and teaching algebra with technology. For the Learning of Mathematics, 25, 37-42.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.