Effekter af en Science Camp

  • Linda Ahrenkiel
  • Stine Caspersen
  • Morten Christensen
  • Gitte Grønlund

Resumé

Science Camps bliver afholdt til stor begejstring for deltagerne. Forskningen omkring Science Camps har hidtil beskæftiget sig med enkeltstående Science Camps og er ofte fokuseret på tilfreds-hedsundersøgelser. Denne artikel undersøger fire Science Camps afholdt for elever på 8. klassetrin. Undersøgelsen vurderer disse Science Camps bidrag til et bredere læringsmål: naturfaglig dannelse. Undersøgelsesdesignet søger ikke at måle dannelse som sådan, men elementer heraf. Naturfaglig dannelse operationaliseres, og resultaterne viser at deltagerne (n=116) gennemsnitligt har et positivt udbytte. Undersøgelsen validerer brugen af Science Camps som bidrag til naturfaglig undervisning og efterlyser yderligere forskning i Science Camps.
Publiceret
2016-05-31
Citation/Eksport
Ahrenkiel, L., Caspersen, S., Christensen, M., & Grønlund, G. (2016). Effekter af en Science Camp. MONA - Matematik- Og Naturfagsdidaktik, (2). Hentet fra https://tidsskrift.dk/mona/article/view/36388
Sektion
Artikler