Interesseudvikling gennem Nørddagsprojekt

Forfattere

  • Stine Caspersen Dalumskolen

Resumé

Artiklen er om den væsentlige udfordring at udvikle og fastholde natur/teknikelevers interesse for naturfag. Overordnet diskuteres det om Nørddage som koncept kan være en relevant indsats for at fastholde elevernes interesse for natur/teknik. Herunder diskuteres hands on-aktiviteter, autentiske objekter og interessefællesskabers potentiale som interesseskabende faktorer samt lærerens rolle i forhold til elevernes interesseudvikling. Undersøgelsen er gennemført som casestudy af to Nørddage. Konklusionen er at ovenstående faktorer alle har stor betydning, og at betydningen opstår i et samspil. At udvikle og fastholde interesse kan derfor ikke ske ved én indsats alene.

Downloads

Publiceret

2012-06-07

Citation/Eksport

Caspersen, S. (2012). Interesseudvikling gennem Nørddagsprojekt. MONA - Matematik- Og Naturfagsdidaktik, (2). Hentet fra https://tidsskrift.dk/mona/article/view/35938

Nummer

Sektion

Artikler

Mest læste artikler af samme forfatter(e)