Kontaktperson for abonnementer E-mail: mona@ind.ku.dk For nærmere om abonnement på MONA gå til http://www.ind.ku.dk/mona/abonnement
Spring til hovednavigations-menu Spring til hovedindhold Spring til bundtekst

Aktuel analyse

Nr. 2 (2022)

Hvilke muligheder er der for at arbejde med science på pædagoguddannelsen?

  • Linda Ahrenkiel
  • Morten Petersen
Fremsendt
juni 2, 2022
Publiceret
2022-06-07

Resumé

I denne aktuelle analyse dykker vi ned i sciencebegrebet for dagtilbud med udgangspunkt i den styrkede pædagogiske læreplan. Sciencebegrebet er for mange pædagoger svært at håndtere i virkeligheden. Analysens formål er at kortlægge og undersøge hvilke potentialer der er til at arbejde med science på pædagoguddannelsen. Analysen omfatter områder hvor kommende dagtilbudspædagoger har muligheden for at møde science på uddannelsen. Analysen indikerer at der i den eksisterende bekendtgørelse for pædagoguddannelsen findes flere muligheder for at arbejde med science på pædagoguddannelsen. Dog kræver det et blik for science at få øje på dette potentiale.