Jagten på den gode opgave: Identifikation af kriterier og implementering af peer feedback i praksis

Authors

  • Laura Mark Jensen Københavns Universitet
  • Mette Burmølle Københavns Universitet
  • Bjørn Friis Johannsen
  • Jesper Bruun
  • Marianne Ellegaard Københavns Professionshøjskole

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v15i28.115204

Abstract

Denne artikel beskriver baggrunden for et pilotprojekt med formativ peer feedback på et karaktergivende essay på et stort obligatorisk bachelorkursus. Peer feedback blev implementeret hovedsageligt som svaret på et behov hos de studerende for mere feedback. Vi diskuterer teorien bag peer feedback som metode i undervisningen og udmøntningen af projektet, inklusive processen bag udformningen af kriterier for peer feedbacken. Gennem interviews med nogle af de involverede studerende og gennem de studerendes spørgsmål i processen fik vi indblik i, hvordan de studerende opfattede peer feedback-processen, hvad der virkede for dem, og hvilke udfordringer der opstod. Efterbehandlingen satte især fokus på det nyttige, for både undervisere og studerende, i at præcisere kriterier for en sådan opgave.

Downloads

Published

2020-03-31

How to Cite

Jensen, L. M., Burmølle, M., Johannsen, B. F., Bruun, J., & Ellegaard, M. (2020). Jagten på den gode opgave: Identifikation af kriterier og implementering af peer feedback i praksis. The Danish Journal of Higher Education, 15(28), 16–30. https://doi.org/10.7146/dut.v15i28.115204