Hvilke faktorer i studiemiljøet fremmer trivsel? – En analyse på baggrund af svar fra 11401 studerende ved Aarhus Universitet

Forfattere

  • Kim Jesper Herrmann Center for Undervisning og Læring Aarhus Universitet
  • Torben Kristian Jensen Center for Uddannelse og Læring, Aarhus Universitet
  • Berit Lassesen Center for Uddannelse og Læring, Aarhus Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v7i13.6156

Nøgleord:

Studiemiljø, trivsel

Resumé

Alle danske universiteter gennemfører undervisningsmiljøvurderinger (UMV). Denne artikel præsenterer en analysemodel for UMV-en ved Aarhus Universitet samt en statistisk analyse med henblik på at identificere de vigtigste faktorer for studerendes trivsel.

Danish universities mandatorily obtain student feedback through survey instruments. To understand the construct of study environment a theoretical model is proposed. Based on survey data from students at the University of Aarhus the most important factors predicting student well-being are identified through statistical analysis.

Downloads

Publiceret

2012-09-01

Citation/Eksport

Herrmann, K. J., Jensen, T. K., & Lassesen, B. (2012). Hvilke faktorer i studiemiljøet fremmer trivsel? – En analyse på baggrund af svar fra 11401 studerende ved Aarhus Universitet. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 7(13), 1–13. https://doi.org/10.7146/dut.v7i13.6156

Nummer

Sektion

Videnskabelig artikel