Meddelelser
Her kan du se call til temanumre og andre meddelelser fra redaktionen.
-
18-11-2025
-
Ændring i redaktionen
26-02-2025Raffaele Brahe-Orlandi fra VIA er trådt ud af redaktionen. For VIA indtræder Mikkel Hjort
Læs mere om Ændring i redaktionen -
Call til temanummeret 2026
04-12-2024Specialpædagogiske udfordringer i skole og læreruddannelse
Læs mere om Call til temanummeret 2026 -
Call sommernummeret 2025
23-09-2024Deadline for manuskripter uden for tema er 15.1.2025
Læs mere om Call sommernummeret 2025 -
Call til sommernummer 2024
24-11-2023Invitation til artikler til sommernummer 2024 af Studier i Læreruddannelse – og Profession
Læs mere om Call til sommernummer 2024 -
Call til temanummeret 2025
05-10-2023 -
Nykonstituering af redaktionen per 14.9.23
14-09-2023 -
Venlig påmindelse om deadline for call om Kvalitet i læreruddannelse
15-02-2023Den 1. marts er der deadline for abstracts til callet om Kvalitet i dansk læreruddannelse: Hvad ved vi om det?
Se callet her https://tidsskrift.dk/SLP/announcement/view/1038
Med venlig hilsen
Teamaredaktører Stefan Ting Graf og Preben Kirkegaard
Læs mere om Venlig påmindelse om deadline for call om Kvalitet i læreruddannelse -
Call for papers: Bæredygtig udvikling i læreruddannelse og skole - FRISTEN ER FORLÆNGET TIL 01.04.
27-01-2022Kommende temanummer af Studier i Læreruddannelse- & Profession sætter fokus på bæredygtig udvikling og undervisning i skole og læreruddannelse, og redaktionen inviterer således forfattere til at bidrage til et nummer, der har som ambition at øge forståelsen for samt kvalificere den fremtidige udvikling af bæredygtig undervisning i forhold til skole og læreruddannelse.
Læs mere om Call for papers: Bæredygtig udvikling i læreruddannelse og skole - FRISTEN ER FORLÆNGET TIL 01.04. -
Call for papers - fagenes dannelsesbidrag
16-04-2021Kommende nummer af Studier i Læreruddannelse- & Profession sætter fokus på fagenes dannelsesbidrag i skole og læreruddannelse og inviterer således forfattere til at bidrage til et nummer, der har som ambition at øge og kvalificere vores viden om fag og dannelse i forhold til skole og læreruddannelse.
Læs mere om Call for papers - fagenes dannelsesbidrag -
Call for papers: Hvordan bliver man til som lærer - i læreruddannelse og skole?
16-09-2020Kommende nummer af Studier i Læreruddannelse- & Profession sætter fokus på nye uddannelses- og deltagelsesformer i læreruddannelse og skole og inviterer således forfattere til at bidrage til et nummer, der har som ambition at øge og kvalificere vores viden om uddannelses- og deltagelsesformer i læreruddannelse og skole.
Læs mere om Call for papers: Hvordan bliver man til som lærer - i læreruddannelse og skole? -
Call for papers forår 2020 - Differentiering i fag, skole og læreruddannelse
30-03-2020Call for papers – forår 2020
Differentiering i fag, skole og læreruddannelse
Læs mere om Call for papers forår 2020 - Differentiering i fag, skole og læreruddannelse -
Call for Papers – efterår 2019 Forældresamarbejde – en udfordring for læreruddannelsen og et vilkår for skolen
11-10-2019Kommende nummer af Studier i Læreruddannelse- & Profession sætter fokus på forældresamarbejde og inviterer til bidrag til et nummer, der har som ambition at bidrage til at øge og kvalificere vores viden om læreres samarbejde med forældre i forhold til skolens formål og opgave.
Læs mere om Call for Papers – efterår 2019 Forældresamarbejde – en udfordring for læreruddannelsen og et vilkår for skolen