Engineering - svaret på naturfagenes udfordringer?

Forfattere

  • Martin Krabbe Sillasen
  • Peer S. Daugbjerg
  • Keld Nielsen

Resumé

Analysen ser nærmere på engineerings potentiale som en pædagogisk praksis i skolen. Med udgangspunkt i primært forskning fra USA starter analysen med at udrede hvordan engineering hænger sammen med integration af STEM-fagene (naturfag, teknologi, engineering og matematik). Engineering har potentialet til at binde STEM-fagene sammen i integreret undervisning. Derfor sættes der i analysens anden del fokus på didaktiske pointer vedrørende engineering-undervisning. Flere studier peger på et stort behov for efteruddannelse af lærere til at anvende engineering i undervisningen. Analysens tredje del fokuserer på eksempler på hvordan man kan udvikle læreres kompetencer til at undervise i engineering-aktiviteter.

Downloads

Publiceret

2017-06-06

Citation/Eksport

Sillasen, M. K., Daugbjerg, P. S., & Nielsen, K. (2017). Engineering - svaret på naturfagenes udfordringer?. MONA - Matematik- Og Naturfagsdidaktik, (2). Hentet fra https://tidsskrift.dk/mona/article/view/36656

Nummer

Sektion

Aktuel analyse