Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Nyeste
Arkiver
Meddelelser
Om
Om tidsskriftet
Redaktionsgruppe
Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
Kontaktperson
Indsendelser
Retningslinjer for forfattere
Fagfællebedømmelse
Retningslinjer for fagfællebedømmere
Tak til bedømmere
LLN
Hjælp til tidsskriftssystemet
Søg
Registrér
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 10 Nr. 1 (2025): Empirisk forskning i den danske grundskole
Årg. 10 Nr. 1 (2025): Empirisk forskning i den danske grundskole
Publiceret:
2025-03-10
Hele nummeret
pdf
Forord
Empirisk forskning i den danske grundskole
Redaktionelt forord til temanummeret 2025
Tom Steffensen
6
pdf
Artikler inden for tema
”Okay, det er faktisk en meget sjov opgave!”
Sociofaglig deltagelse i Systematiseret Klassekammerathjælp (SYKL) i dansk
Kenneth Reinecke Hansen, Stine Thygesen, Maria Christina Secher Schmidt, Signe Gottschau Malm
28
pdf
Afprøvning af undervisning for mellemtrinselever med lettere afkodnings- og stavevanskeligheder
Holger Juul, Stine Fuglsang Engmose, Bettina Buch
25
pdf
Flersprogethedsdidaktik i grundskolens sprogfag
Elevers praktisk sproglige opmærksomhed i 1., 5. og 7. klasse
Natascha Drachmann, Petra Daryai-Hansen
28
pdf
"De lægger ikke mærke til, at jeg går".
Deltagelsesmuligheder i idræt for børn med særlige behov
Anette Bentholm, Julie Dalgaard Guldager, Laura Emtoft
23
pdf
Modsætninger og problemforskydning
– samarbejde om uddannelsesvejledning i skolen
Randi Boelskifte Skovhus, Rie Thomsen
20
pdf
Lolland skriver
– et studie i læreres kompetenceudvikling
Peter Heller Lützen, Lise Overgaard Nielsen
21
pdf
Hvordan kan matematik- og naturfagslærere samarbejde om at gennemføre undervisning, der sigter efter at udvikle elevers STEM-kompetence?
– et empirisk casestudie om STEM-undervisning, der sigter efter at udvikle elevers kompetence til at behandle data
Maria Møller
24
pdf
Indsend
Indsend
Information
Til læsere
Til forfattere
Til bibliotekarer
Nyeste nummer