Empirisk forskning i den danske grundskole
Redaktionelt forord til temanummeret 2025
DOI:
https://doi.org/10.7146/lup.v10i1.155271Referencer
Danmarks Forsknings- og Innovationspolitiske Råd (2023). Praksis ind i forskning – forskning ud i praksis.
Uddannelses- og Forskningsministeriet. Praksis ind i forskning – forskning ud i praksis: Ti år med forskning og udvikling ved professionshøjskoler og erhvervsakademier — Uddannelses- og Forskningsministeriet
Elbro, C., & Rasmussen, J. (2005). ”En lærers profession”. Politiken, d. 6. december.
OECD (2015). Frascati Manual 2015. Guidelines for Collecting and Reporting Dato on Research and Experimental Development.
Rasmussen, J. (2022). Viden om læreruddannelsen. Aarhus Universitetsforlag. https://dpu.au.dk/fileadmin/edu/Udgivelser/E-boeger/viden-om-laereruddannelsen.pdf
Uddannelses- og Forskningsministeriet (2013). ”Bekendtgørelse af lov om professionshøjskoler for videregående uddannelser.” https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2013/215
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2025 Forfatter og tidsskrift

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Studier i læreruddannelse og -profession modtager kun manuskripter som ikke tidligere har været publiceret i nordiske tidsskrifter og ikke er samtidigt er indsendt til andre tidsskrifter.
Forfattere giver tidsskriftet ret til første publicering og bevarer deres ophavsret.
Udgivne artikler er omfattet af Creative Commons licens CC BY-NC-ND. By (navngivning), NC, (non commerical), ND (no derivatives). Den tillader alene spredning af værket til offentligheden, dvs. downloade og dele dem med andre, så længe dit værk krediteres, ikke ændres eller anvendes komercielt. https://creativecommons.org/share-your-work/).