Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Studier i læreruddannelse og -profession
Nyeste
Arkiver
Meddelelser
Om
Om tidsskriftet
Indsendelser
Redaktionsgruppe
Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
Kontaktperson
LLN
Hjælp til indsendelse
Søg
Registrér
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 9 Nr. 2 (2024): Sommernummer 2024
Årg. 9 Nr. 2 (2024): Sommernummer 2024
Publiceret:
2024-09-04
Hele nummeret
pdf
Forord
Overgang til ny skole og ny læreruddannelse
Redaktionelt forord til sommernummeret 2024
Thomas R.S. Albrechtsen, Bettina Buch
pdf
Artikler uden for tema
Kulturelt ansvarlig didaktik: Lærerstuderendes perspektiver og erfaringer
Artëm Ingmar Benediktsson
pdf
”det er jo først nu vi lærer at være lærere”
Refleksion i overgangen fra uddannelse til praksis i lærerprofessionen
Lucas Paulsen
pdf
Etnisk minoriserede lærerstuderende som “space invaders”
– når etnicitet får betydning i studerendes forhandlinger af position og professionel identitet på læreruddannelsen
Ditte Holch Jensen, Mette Houlberg-Autzen
pdf
Undervisningsdifferentiering på læreruddannelsen i et andenordensdidaktisk perspektiv
Rune Frederik Cordsen, Rasmus Birkkjær, Thomas Struve Mørch
pdf
Udvikling af andenordensdidaktisk praksis i Playlabs
– en designbaseret tilgang
Tina Visgaard Duedahl, Thomas Iskov
pdf
Legekvaliteter i læreruddannelsen
Vibeke Schrøder, Julie Borup Jensen, Kim Holflod, Lotte Agnes Lausen, Helle Marie Skovbjerg
pdf
Praksisbaseret læreruddannelse og integreret praktik
– visioner fra en tværgående udviklingsgruppe indenfor naturfag
Birgitte Lund Nielsen, Kia Wied
pdf
Mulige læringspotentialer ved at integrere teknologiforståelse i eksisterende fag
Maria Møller, Niels Anders Illemann Petersen, Mark Krogh Holler, Anja Godtliebsen
pdf
Inkluderende litteraturundervisning
– om elevers faglige deltagelsesmuligheder
Marianne Oksbjerg, Rikke Christoffersen Denning, Dorthe Carlsen, Max Ipsen, Hanne Beermann, Trine Liengaard, Lene Pernille Fjalland
pdf
Myter om lærermangel
Hvordan kan vi forstå krisen i lærerprofessionen?
Kari Kragh Blume Dahl, Frans Ørsted Andersen
pdf
Indsend
Indsend
Information
Til læsere
Til forfattere
Til bibliotekarer
Nyeste nummer