Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Nyeste
Arkiver
Meddelelser
Om
Om tidsskriftet
Redaktionsgruppe
Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
Kontaktperson
Indsendelser
Retningslinjer for forfattere
Fagfællebedømmelse
Retningslinjer for fagfællebedømmere
Tak til bedømmere
LLN
Hjælp til tidsskriftssystemet
Søg
Registrér
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Årg. 9 Nr. 2 (2024): Sommernummer 2024
Årg. 9 Nr. 2 (2024): Sommernummer 2024
Publiceret:
2024-09-04
Hele nummeret
pdf
Forord
Overgang til ny skole og ny læreruddannelse
Redaktionelt forord til sommernummeret 2024
Thomas R.S. Albrechtsen, Bettina Buch
pdf
Artikler uden for tema
Kulturelt ansvarlig didaktik: Lærerstuderendes perspektiver og erfaringer
Artëm Ingmar Benediktsson
pdf
”det er jo først nu vi lærer at være lærere”
Refleksion i overgangen fra uddannelse til praksis i lærerprofessionen
Lucas Paulsen
pdf
Etnisk minoriserede lærerstuderende som “space invaders”
– når etnicitet får betydning i studerendes forhandlinger af position og professionel identitet på læreruddannelsen
Ditte Holch Jensen, Mette Houlberg-Autzen
pdf
Undervisningsdifferentiering på læreruddannelsen i et andenordensdidaktisk perspektiv
Rune Frederik Cordsen, Rasmus Birkkjær, Thomas Struve Mørch
pdf
Udvikling af andenordensdidaktisk praksis i Playlabs
– en designbaseret tilgang
Tina Visgaard Duedahl, Thomas Iskov
pdf
Legekvaliteter i læreruddannelsen
Vibeke Schrøder, Julie Borup Jensen, Kim Holflod, Lotte Agnes Lausen, Helle Marie Skovbjerg
pdf
Praksisbaseret læreruddannelse og integreret praktik
– visioner fra en tværgående udviklingsgruppe indenfor naturfag
Birgitte Lund Nielsen, Kia Wied
pdf
Mulige læringspotentialer ved at integrere teknologiforståelse i eksisterende fag
Maria Møller, Niels Anders Illemann Petersen, Mark Krogh Holler, Anja Godtliebsen
pdf
Inkluderende litteraturundervisning
– om elevers faglige deltagelsesmuligheder
Marianne Oksbjerg, Rikke Christoffersen Denning, Dorthe Carlsen, Max Ipsen, Hanne Beermann, Trine Liengaard, Lene Pernille Fjalland
pdf
Myter om lærermangel
Hvordan kan vi forstå krisen i lærerprofessionen?
Kari Kragh Blume Dahl, Frans Ørsted Andersen
pdf
Indsend
Indsend
Information
Til læsere
Til forfattere
Til bibliotekarer
Nyeste nummer