Vol. 31 No. 80 (2025): Flersproget litteratur
Tidsskrift for sprog- og kulturpædagogik nummer 80 indeholder følgende artikler:
- Kronikken: Børn, læsning og litteratur: Lad os tale om indhold! af Anna Skyggebjerg
- Flersproget litteratur og litterær flersprogethed i et dansk og tysk perspektiv: grænseregion, eksil og migration som eksempler af Annegret Friedrichsen og Anna Sandberg
- Palabras de Caramelo (2002) som flerspråklig ressurs i spanskundervisningen i norsk videregående skole af Ida Marie Wullum
- Grafiske romaner som inngang til flerspråklighet og språklig mangfold i fremmedspråkundervisningen af Hege-Marie Christensen, Liv Eide, Anje Müller Giesdal og Camilla Skalle
- Den fleirspråklege skjønnlitteraturen sitt potensiale for undervisning i og om språklege tema i norskfaget af Trude Bukve og Nina Goga
- Flersproget lyrik - faglige og personlige stemmer i klasserummet af Katrine Højbjerg Jacobsen og Mia Kullegaard Brun
- Elevers deltagelsesmuligheder ved brug af litterære forestillingsbilleder i undervisning med et flersprogligt værk af Marianne Oksbjerg
- Månelanding – skønlitteratur for flersprogede elever i skolens basisundervisning af Sofia Esmann Busch
- Amina Elmis flersprogede univers af Helle Egendal
- Interaktiv digital litteratur i fremmedsprogsundervisningen: en undersøgelse af elevers litteraturlæsning i udskolingen af Juljana Jacobsen, Karen Bruntt og Nanna Jørgensen
- Sprogforum og sprogpolitikken - hvad handlede vores mange kronikker om? af Karen Risager
- Boganmeldelse: Multikulturel litteratur – kulturel ansvarlig didaktik i danskfaget af Bergthóra Kristjánsdóttir
Published:
2025-08-22