Vol. 31 No. 80 (2025): Flersproget litteratur

					View Vol. 31 No. 80 (2025): Flersproget litteratur

Tidsskrift for sprog- og kulturpædagogik nummer 80 indeholder følgende artikler:

  • Kronikken: Børn, læsning og litteratur: Lad os tale om indhold! af Anna Skyggebjerg 
  • Flersproget litteratur og litterær flersprogethed i et dansk og tysk perspektiv: grænseregion, eksil og migration som eksempler af Annegret Friedrichsen og Anna Sandberg
  • Palabras de Caramelo (2002) som flerspråklig ressurs i spanskundervisningen i norsk videregående skole af Ida Marie Wullum
  • Grafiske romaner som inngang til flerspråklighet og språklig mangfold i fremmedspråkundervisningen af Hege-Marie Christensen, Liv Eide, Anje Müller Giesdal og Camilla Skalle 
  • Den fleirspråklege skjønnlitteraturen sitt potensiale for undervisning i og om språklege tema i norskfaget af Trude Bukve og Nina Goga
  • Flersproget lyrik - faglige og personlige stemmer i klasserummet af Katrine Højbjerg Jacobsen og Mia Kullegaard Brun
  • Elevers deltagelsesmuligheder ved brug af litterære forestillingsbilleder i undervisning med et flersprogligt værk af Marianne Oksbjerg 
  • Månelanding – skønlitteratur for flersprogede elever i skolens basisundervisning af Sofia Esmann Busch
  • Amina Elmis flersprogede univers af Helle Egendal
  • Interaktiv digital litteratur i fremmedsprogsundervisningen: en undersøgelse af elevers litteraturlæsning i udskolingen af Juljana Jacobsen, Karen Bruntt og Nanna Jørgensen 
  • Sprogforum og sprogpolitikken - hvad handlede vores mange kronikker om? af Karen Risager 
  • Boganmeldelse: Multikulturel litteratur – kulturel ansvarlig didaktik i danskfaget af Bergthóra Kristjánsdóttir 
Published: 2025-08-22

Full Issue

Editorial

Upcoming and published publications of Sprogforum