Tilegnelse af uformel sprogbrug - med eksempler fra fransk
DOI:
https://doi.org/10.7146/spr.v26i70.131585References
Canale, M. & Swain, M. (1980). Approaches to communicative competence. Singapore: Seameo Regional Language Centre.
Europarådet (2019). Den europæiske Sprogportfolio: Kompetence-nøgle. Lokaliseret d. 2. september 2018 på rm.coe.int/CoERMPublic-CommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documentId=090000168045bb6e
Gadet, F. (2003). La variation sociale en français. Paris: Ophrys.
Koch, P. & Oesterreicher, W. (2001). Gesprochene Sprache und geschriebene Sprache – Langage parlé et langage écrit. I: Holtus, G., Metzeltin, M. & Schmitt, C. (red.), Lexikon der Romanistischen Linguistik (LRL) (s. 584-587). Tübingen: Max Niemeyer Verlag.
Lindschouw, J. (2014). L’acquisition de compétences inter- et multiculturelles. Synergie Pays Scandinaves, 9, 111-126.
Lund, K. (2019). Fokus på sprog. I: Søndergaard Gregersen, A. (red.), Sprogfag i forandring. Pædagogik og praksis. Bind 1 (s. 87-127). Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Reebirk, C. (2019). Tilegnelse af uformel sprogbrug på fransk – Effektstudie af et kommunikativt undervisningsforløb i sociolingvistisk kompetence. Kandidatspeciale i fransk sprog og kultur.
Petitpas, T. (2018). Le français informel en classe de langue: Méthode pour l’enseignement et l’apprentissage du vocabulaire familier et populaire. Paris: L’Harmattan.
Undervisningsministeriet (2017). Læreplan fransk fortsættersprog B – stx 2017. Stx-læreplaner 2017. Lokaliseret d. 30. november 2019 på uvm.dk/gymnasiale-uddannelser/fag-og-laereplaner/laereplaner-2017/stx-laereplaner-2017
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Fra 2024 deles ophavsretten mellem forfatteren og Forlaget Sprogforum.
Artikler udgivet i Sprogforum må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.
Til og med 2023 Deles ophavsretten mellem forfatteren og Roskilde Universitetsforlag.