Årg. 29 Nr. 76 (2023): Undervisningsplanlægning
Tidsskrift for sprog- og kulturpædagogik nummer 76 indeholder følgende artikler:
- Kronikken: “Sprogbevidste sprogstudier: overvejelser over fremmedsprogsstudierne og det nye Sprogløft” af Lars Behnke og Anna Sandberg
- “Interkulturel og sproglig læring: en Cyklus-Task-Chunks tilgang” af Lone K. Svarstad, Jette von Holst-Pedersen, Catherine Watson, Helene Ae Hee Bang Appel og Stephanie Kim Löbl
- “En Cyclus-Task-Chunks tilgang: lærer- og elevperspektiver” af Jette von Holst-Pedersen, Lone K. Svarstad og Stephanie Kim Löbl
- “Samarbejde mellem fransk og samfundsfag i gymnasiet: en metode til at øge elevernes motivation og styrke deres interkulturelle kompetence” af Christine Léturgie, Henriette Bisgaard Dittmer og Maria Kindt
- “Fra aktivister til aktivisme: faglig bearbejdning af indholdet i engelsk” af Susanne K. Jacobsen og Robert Lee Revier
- “Sproglige aktiviteter med fagligt indhold: puslesætninger i natur-teknologiundervisningen” af Anna-Vera Meidell Sigsgaard, Dorte Maiken Lohse og Kamille Skinhøj
- “Hvert fag sin forståelse – og sit sprog: fagspecifik sprogbaseret undervisning med SFL" af Grethe Kjær Jacobsen, Ruth Mulvad og Anette Vestergaard Nielsen
- “At lære dansk i Frankrig” af Camilla Åkerblom og Cilia Reebirk
- “Machine translation literacy: maskinoversættelse i fremmedsprogundervisningen på videregående uddannelser” af Kristine Bundgaard og Tina Paulsen Christensen
- “Læs og forstå med Google Translate eller DeepL – når det giver mening” af Danièle Edith Eychenne
- “Anmeldelse af antologien Sproglig og kulturel mangfoldighed i læremidler til sprogundervisning i Norden. Dansk og svensk som fremmedsprog, andetsprog, førstesprog, nabosprog og transitsprog (redigeret af Karen Risager)” af Tom Steffensen
Publiceret:
2023-06-19