Akademisk literacy i engelsk, fransk, spansk og tysk – et brobygningsperspektiv

Forfattere

  • Jan Lindschouw
  • Dorte Albrechtsen
  • Lars Behnke
  • Joyce Kling
  • Sanne Larsen
  • Natalia Morollón Martí
  • Cilia Reebirk
  • Anna Sandberg

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v27i73.132176

Referencer

Bereiter, C. & Scardamalia, M. (1987). The psychology of written composition. Hillsdale: Lawrence Erlbaum Associates.

Bock, K. & Jacobsen, S.K. (2020). På tværs af sprog – med litteratur og grammatik i fokus. Viden om Literacy, 27, 98-104.

Børne- og Undervisningsministeriet (2020a). Tysk fortsættersprog A, stx. Vejledning. København: Børne- og Undervisningsministeriet. Lokaliseret d. 1. marts 2021 på 200706-Tysk-fortsaettersprog-A-stx-vejledning-juni-2020.pdf.

Børne- og Undervisningsministeriet (2020b). Tysk fortsættersprog B, stx. Vejledning. København: Børne- og Undervisningsministeriet. Lokaliseret d. 1. marts 2021 på

-Tysk-fortsaettersprog-B-stx-vejledning-juni-2020.pdf.

Cumming, A. (2006). Teaching writing: Orienting activities to students’ goals. I: Usó-Juan, E. & Martínez-Flor, A. (red.), Current trends in the development and teaching

of the four language skills (s. 473-491). Berlin: Mouton de Gruyter.

Den Fælles Europæiske Referenceramme for Sprog: Læring, undervisning og evaluering (2008). København: Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration. Lokaliseret d. 6. januar 2021 på Den-faelles-europaeiske-referenceramme-for-sprog.pdf.

Fagstudieordning. Bacheloruddannelsen i fransk sprog og kultur (2019). København: Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet. Lokaliseret d. 6. januar 2021 på hum.ku.dk/uddannelser/aktuelle_studieordninger/fransk/fransk_sprog_og_kultur_ba.pdf.

Hirvela, A. (2016). Connecting reading and writing in second language writing instruction (2. udg.) Ann Arbor: University of Michigan Press.

Krogh, E. (red.) (2010). Videnskabsretorik og skrivedidaktik. Gymnasiepædagogik nr. 77. Odense: Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet.

Krogh, E., Christensen, T.S. & Hjemsted, K. (2009). Ny skriftlighed? Evaluering af det skriftlige arbejde efter gymnasiereformen. Gymnasiepædagogik 73. Odense: Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet.

Ortega, L. (2011). Reflections on the learning-to-write and writing-to-learn dimensions of second language writing. I: Manchón, R.M. (red.), Learning-to-write and writing-to-learn in an additional language (s. 237-250). Amsterdam: John Benjamins.

Wingate, U. (2015). Academic literacy and student diversity: The case for inclusive practice. Bristol: Multilingual Matters.

Wolff, D. (2000). Some reflections on the importance of writing in foreign language learning. I: Plag, I. & Schneider, K.P. (red.), Language use, language acquisition and language history (s. 213-226). Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier.

Downloads

Publiceret

2021-12-01

Citation/Eksport

Lindschouw, J., Albrechtsen, D., Behnke, L., Kling, J., Larsen, S., Martí, N. M., Reebirk, C., & Sandberg, A. (2021). Akademisk literacy i engelsk, fransk, spansk og tysk – et brobygningsperspektiv. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 27(73). https://doi.org/10.7146/spr.v27i73.132176

Nummer

Sektion

Artikler