Tilegnelse af uformel sprogbrug - med eksempler fra fransk

Forfattere

  • Cilia Reebirk
  • Jan Lindschouw

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v26i70.131585

Referencer

Canale, M. & Swain, M. (1980). Approaches to communicative competence. Singapore: Seameo Regional Language Centre.

Europarådet (2019). Den europæiske Sprogportfolio: Kompetence-nøgle. Lokaliseret d. 2. september 2018 på rm.coe.int/CoERMPublic-CommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documentId=090000168045bb6e

Gadet, F. (2003). La variation sociale en français. Paris: Ophrys.

Koch, P. & Oesterreicher, W. (2001). Gesprochene Sprache und geschriebene Sprache – Langage parlé et langage écrit. I: Holtus, G., Metzeltin, M. & Schmitt, C. (red.), Lexikon der Romanistischen Linguistik (LRL) (s. 584-587). Tübingen: Max Niemeyer Verlag.

Lindschouw, J. (2014). L’acquisition de compétences inter- et multiculturelles. Synergie Pays Scandinaves, 9, 111-126.

Lund, K. (2019). Fokus på sprog. I: Søndergaard Gregersen, A. (red.), Sprogfag i forandring. Pædagogik og praksis. Bind 1 (s. 87-127). Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Reebirk, C. (2019). Tilegnelse af uformel sprogbrug på fransk – Effektstudie af et kommunikativt undervisningsforløb i sociolingvistisk kompetence. Kandidatspeciale i fransk sprog og kultur.

Petitpas, T. (2018). Le français informel en classe de langue: Méthode pour l’enseignement et l’apprentissage du vocabulaire familier et populaire. Paris: L’Harmattan.

Undervisningsministeriet (2017). Læreplan fransk fortsættersprog B – stx 2017. Stx-læreplaner 2017. Lokaliseret d. 30. november 2019 på uvm.dk/gymnasiale-uddannelser/fag-og-laereplaner/laereplaner-2017/stx-laereplaner-2017

Downloads

Publiceret

2020-06-01

Citation/Eksport

Reebirk, C., & Lindschouw, J. (2020). Tilegnelse af uformel sprogbrug - med eksempler fra fransk. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 26(70). https://doi.org/10.7146/spr.v26i70.131585