Kontaktperson for abonnementer E-mail: mona@ind.ku.dk For nærmere om abonnement på MONA gå til http://www.ind.ku.dk/mona/abonnement
Spring til hovednavigations-menu Spring til hovedindhold Spring til bundtekst

Aktuel analyse

Nr. 2 (2017)

Engineering - svaret på naturfagenes udfordringer?

  • Martin Krabbe Sillasen
  • Peer S. Daugbjerg
  • Keld Nielsen
Fremsendt
maj 30, 2017
Publiceret
2017-06-06

Resumé

Analysen ser nærmere på engineerings potentiale som en pædagogisk praksis i skolen. Med udgangspunkt i primært forskning fra USA starter analysen med at udrede hvordan engineering hænger sammen med integration af STEM-fagene (naturfag, teknologi, engineering og matematik). Engineering har potentialet til at binde STEM-fagene sammen i integreret undervisning. Derfor sættes der i analysens anden del fokus på didaktiske pointer vedrørende engineering-undervisning. Flere studier peger på et stort behov for efteruddannelse af lærere til at anvende engineering i undervisningen. Analysens tredje del fokuserer på eksempler på hvordan man kan udvikle læreres kompetencer til at undervise i engineering-aktiviteter.

Mest læste artikler af samme forfatter(e)

1 2 3 > >>