Citation/Eksport
Goldbech, O., & Nielsen, K. (2015). Udsigt til bedre læreruddannelse - Erfaringer fra to udviklingsprojekter. MONA - Matematik- Og Naturfagsdidaktik, (4). Hentet fra https://tidsskrift.dk/mona/article/view/36337
Resumé
Artiklen fortæller med afsæt i et statusmøde hos Lundbeckfonden om erfaringerne fra to udviklingsprojekter vedr. henh. læreruddannelse og lærerefteruddannelse (ASTE og QUEST). Begge projekter bliver vurderet til at være udbytterige og succesrige, om end de også begge oplever udfordringer. Artiklen diskuterer herefter udfordringer ved at udbrede projekterne til større skala i Danmark.
Mest læste artikler af samme forfatter(e)
- Martin Krabbe Sillasen, Peer S. Daugbjerg, Keld Nielsen, Engineering - svaret på naturfagenes udfordringer? , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 2 (2017)
- Keld Nielsen, Martin K. Sillasen, Teknologisk dannelse: Hvorfor og hvad? , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 4 (2020)
- Keld Nielsen, Sebastian Horst, Sammen om naturfagsstrategien , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 3 (2017)
- Birgitte Lund Nielsen, Birgitte Pontoppidan, Martin Sillasen, Arne Morgensen, Keld Nielsen, QUEST – et storskalaprojekt til udvikling af naturfagsundervisning , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 2 (2013)
- Keld Nielsen, Martin Sillasen, Teknologiforstyrrelse : Hvad mener Børne- og Undervisningsministeriet, når de skriver “teknologi”? , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 3 (2020)
- Lars Brian Krogh, Keld Nielsen, Nina Waaddegaard, SUN-projektet: Skolebaseret udvikling af naturfag og kapacitet i gymnasiet , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 3 (2019)
- Martin K. Sillasen, Keld Nielsen, Undervisning i teknologisk dannelse i læreruddannelsens naturfag , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 1 (2021)
- Keld Nielsen, Lykke Brogaard Bertel, Pernille Kaltoft, Martin Krabbe Sillasen, Behov for et tydeligt teknologibegreb – om teknologi og teknologisk dannelse i STEM , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 4 (2023)
- Keld Nielsen, Martin Sillasen, En tiltrængt røst , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 3 (2019)
- Sebastian Horst, Jens Dolin, Kjeld Bagger Laursen, Hanne Møller Andersen, Ole Goldbech, Tinne Hoff Kjeldsen, Matematik og naturfagene i Ny Nordisk Skole , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 4 (2012)