Matematik og naturfagene i Ny Nordisk Skole

Forfattere

  • Sebastian Horst
  • Jens Dolin
  • Kjeld Bagger Laursen
  • Hanne Møller Andersen
  • Ole Goldbech
  • Tinne Hoff Kjeldsen

Resumé

Fredag d. 26. oktober havde MONA sin årlige konference, og dette år var temaet “Ny NordiskSkole – hvad er det i matematik og naturfagene?” Denne tekst er en opfølgning på konferencensammenskrevet af seks personer der deltog som referenter eller ordstyrere i de tre workshopper somafsluttede dagen. Formålet med teksten er at give inspiration til hvordan matematik og naturfagenekan indgå i arbejdet med Ny Nordisk Skole. Teksten diskuterer hvilken mening vi skal lægge i NNS,og afsluttes med at beskrive de indsatsområder som konferencen pegede på bør vælges i forhold tilmatematik og naturfagene.

Downloads

Publiceret

2012-12-06

Citation/Eksport

Horst, S., Dolin, J., Laursen, K. B., Andersen, H. M., Goldbech, O., & Kjeldsen, T. H. (2012). Matematik og naturfagene i Ny Nordisk Skole. MONA - Matematik- Og Naturfagsdidaktik, (4). Hentet fra https://tidsskrift.dk/mona/article/view/36005

Nummer

Sektion

Aktuel analyse