Citation/Eksport
Goldbech, O., & Nielsen, K. (2015). Udsigt til bedre læreruddannelse - Erfaringer fra to udviklingsprojekter. MONA - Matematik- Og Naturfagsdidaktik, (4). Hentet fra https://tidsskrift.dk/mona/article/view/36337
Resumé
Artiklen fortæller med afsæt i et statusmøde hos Lundbeckfonden om erfaringerne fra to udviklingsprojekter vedr. henh. læreruddannelse og lærerefteruddannelse (ASTE og QUEST). Begge projekter bliver vurderet til at være udbytterige og succesrige, om end de også begge oplever udfordringer. Artiklen diskuterer herefter udfordringer ved at udbrede projekterne til større skala i Danmark.
Mest læste artikler af samme forfatter(e)
- Keld Nielsen, Martin Sillasen, Peer Daugbjerg, Engineering – en uddybende kommentar til en kommentar fra Kolmos og Grunwald , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 3 (2017)
- Jens Dolin, Sebastian Horst, Keld Nielsen, Hvad er kvalitet i matematik- og naturfagsundervisning? , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 1 (2015)
- Klaus Rasmussen, Ole Goldbech, ASTE-profil i den nye læreruddannelse , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 4 (2013)
- Line Have Musaues, Jonas Ørbæk Hansen, Keld Nielsen, Computational thinking i matematik, naturfag og samfundsfag , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 1 (2023)
- Keld Nielsen, Sebastian Horst, Ny Nordisk Skole - hvad med naturfagene? , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 2 (2012)
- Ole Goldbech, Et par håndbøger for naturfagslærere , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 1 (2011)
- Keld Nielsen, Martin Sillasen, Teknologifilosofi, modus-2 viden og et forsømmeligt ministerium , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 3 (2021)
- Ole Goldbech, Hvad skal en lærer kunne? , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 2 (2017)
- Keld Nielsen, Birgitte Nielsen, Delphi-studiet er en gave – nu gælder det om at bruge gaven fornuftigt , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 3 (2022)
- Ole Goldbech, Sameksistens mellem to naturfaglige kompetencer , MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik: Nr. 1 (2021)